اراده‌ای برای سرمایه گذاری به منظور تولید پیشرانه‌های استاندارد وجود ندارد

پنج شنبه 25 بهمن 97 ساعت 10:53
اراده‌ای برای سرمایه گذاری به منظور تولید پیشرانه‌های استاندارد وجود ندارد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: از آنجایی که قیمت بنزین در ایران نسبت به قیمت جهانی آن ناچیز است اراده‌ای برای سرمایه گذاری به منظور تولید پیشرانه‌های استاندارد وجود ندارد.

محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از مصرف بالای سوخت در خودروهای داخلی نسبت به مشابه خارجی، گفت: قیمت بنزین در ایران نسبت به قیمت جهانی بسیار ارزان است به همین خاطر گروه‌های خودروسازی داخلی دغدغه‌ای برای ساخت خودرو، با مصرف بنزین استاندارد ندارند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی افزود: مدیریت ترافیک یکی از مسائلی است که می‌تواند در میزان مصرف بنزین خودروها اثرگذار باشد؛ هم اکنون خودروها مدت زیادی در ترافیک و پشت عوارضی‌ها روشن می‌مانند، این عمل موجب افزایش مصرف سوخت می‌شود.

مشکلاتی نظیر آلودگی هوا با افزایش مصرف بنزین گریبانگیر جامعه می‌شود

وی با ذکر اینکه با افزایش مصرف بنزین مشکلاتی مثل آلودگی هوا دامن‌گیر جامعه می‌شود، اظهار کرد: خروجی مناسبی ازخودروسازان داخلی به دست نمی‌آید چون دولتی هستند. کاهش مصرف سوخت درگرو استفاده از تجربه و دانش روز دنیا است.

گروه‌های خودروسازی داخلی اراده‌ای برای استفاده از تکنولوژی روز دنیا ندارند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با ذکر اینکه باید برای کاهش مصرف سوخت خودروها از پیشرانه‌های به روز استفاده کرد، خاطرنشان کرد: هرچند استفاده از تکنولوژی روز در خودروهای تولید داخل مسئله چندان سختی نیست ولی خودروسازی‌های دولتی اراده‌ای برای تحقق این مهم ندارند.

وی ادامه داد: هم اکنون خودروسازان فناوری‌های قدیمی دنیا را وارد می‌کنند، حتی بخش خصوصی هم پیشرانه‌های از رده خارج شده دنیا را وارد کشور کرده، مونتاژ و استفاده می‌کنند.

از آنجایی که قیمت بنزین در ایران نسبت به قیمت جهانی آن ناچیز است اراده‌ای برای سرمایه‌گذاری به منظور تولید پیشرانه‌های استاندارد وجود ندارد

وی تاکید کرد: از آنجایی که قیمت بنزین در ایران نسبت به قیمت جهانی آن ناچیز است اراده‌ای برای سرمایه‌گذاری به منظور تولید پیشرانه‌های استاندارد وجود ندارد. خودروهایی که دیگر کشورها به خاطر مصرف بیش از اندازه از فرآیند تولید خارج می‌کنند برای استفاده از خودروهای داخلی وارد ایران می‌شود.

شکست انحصار بازار خودرو در ایران؛ استارت تولید خودروهای استاندارد

این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: مادامی که بازار خودرو کشور رقابتی نشود نمی‌توان انتظار بهبود وضعیت را داشت؛ در وهله اول باید انحصار این بازار از بین رود و از طرف دیگر هم خودروسازی دولتی به بخش خصوصی سالم واگذار شود.

مصرف بنزین در ایران دو برابر استاندارد دیگر کشورها است

وی بیان کرد: هم اکنون خودروهای داخلی به ازای هر صد کیلومتر ۸ تا ۱۲ لیتر بنزین مصرف می‌کنند در حالی که در دنیا این مقدار به ۵ لیتر هم رسیده است در واقع مصرف بنزین در ایران دو برابر استاندارد دیگر کشورها است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با ذکر اینکه مصرف بالای سوخت خودروهای داخلی هدررفت سرمایه ملی است، گفت: در صورتی که میزان مصرف بنزین کاهش پیدا کند می‌توان مازاد این محصول را صادر کرد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar