امروز طرح ساماندهی خودرو نهایی می‌شود

یکشنبه 25 آبان 99 ساعت 11:13
امروز طرح ساماندهی خودرو نهایی می‌شود

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار کرد: امروز طرح ساماندهی خودرو در کمیسیون صنایع مجلس بررسی و نهایی می‌شود. این طرح ۱۹ ماده دارد و در مراحل نهایی است.

علی جدی در خصوص احتمال واردات خودرو اظهار داشت: در طرحی که برای خودرو ارائه شده، بندی قرار داده‌ایم مبنی بر اینکه واردات خودروهای هیبریدی مشکلی ندارد و حتی برای آن تعرفه‌ای در نظر گرفته نشده است.

وی افزود: اما در خصوص واردات دیگر خودروها هم باید معادل ارزشی آن از خودروهای داخلی را اسقاط کنند.

جدی در خصوص طرح واردات خودرو در ازای صادرات خودروی داخلی و قطعات افزود: این طرح برای تشویق تولیدکنندگان داخلی است. هم اکنون تعداد زیادی از تولیدکنندگان، قطعات خودرو را صادر می‌کنند برای نمونه بعضی از شیشه‌های بنز که از تولیدکنندگان اصلی خودرو است در ایران تولید می‌شود.

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: امروز طرح ساماندهی خودرو در کمیسیون صنایع مجلس بررسی و نهایی می‌شود. این طرح ۱۹ ماده دارد و در مراحل نهایی است. فقط بحث و اخلاف بر سر عرضه خودرو در بورس کالا یا شکل دیگری است که در خصوص آن هم امروز تصمیم‌گیری می‌شود.

وی افزود: البته در این طرح، عرضه خودرو در بورس کالا مطرح شده اما وزارت صمت با وجود موافقت با کلیات آن، مخالف عرضه خودرو در بورس است و آن را امکان‌ناپذیر می‌داند.

ایلنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar