انبار ۱۶۰ هزار خودرو به دلیل کمبود قطعه

بروزرسانی در: شنبه 15 تیر 98 ساعت 17:53
انبار 160 هزار خودرو به دلیل کمبود قطعه

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه قطعه‌سازان کوچک در زمینه تولید خودرو با مشکل نقدینگی رو به رو هستند، گفت: اکنون ۱۶۰ هزار خودرو داریم که هر کدام یک یا ۲ قطعه کم دارند.

قاضی ناصر سراج در رابطه با شرایط خودروسازی و شکایت مردمی از بابت عدم تحویل به موقع آن، گفت: شکایات سیر نزولی دارد و این موضوع ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد:‌ بتازگی نشستی با خودروسازان داشته‌ایم که البته از قطعه‌سازان هم دعوت شده است که به همراه وزیر صنعت در این نشست حضور یابند تا شرایط موجود بررسی شده و ببینیم مشکل کجاست و مقصر اصلی کیست.

قاضی سراج گفت: نتایج این بررسی‌ها تا هفته آینده به اتمام خواهد رسید و آن را اعلام می‌کنیم، چون که می‌خواهیم بر اساس مستندات و توضیحات و شنیده‌های طرفین چاره‌کار را بیندیشیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت:‌ در این بررسی‌ها باید ببینیم مشکل از بانک است یا از خود قطعه‌سازان؛‌ اگر خودروهایی که داریم را با قطعات یدکی که مانده تولید کنند، مشکلی در بازار خودرو نخواهیم داشت این درحالی است که اکنون ۱۶۰ هزار خودرو داریم که هر کدام یک یا دو قطعه کم دارند.

وی با ذکر اینکه ممکن است یکی از دلیل‌های مشکلات پیش آمده عمدی هم باشد،‌ گفت: باید انبارهای خودرو، ورودی‌ها و خروجی‌های آن را بررسی کنیم تا به این نتیجه برسیم که آیا واقعاً قطعه در انبارها موجود هست یا خیر؟ چون که اگر می‌توانند با قطعات داخلی خودرو را بسازند، باید ببینیم چرا نمی‌سازند؟

قاضی سراج گفت:اغلب قطعه‌سازان کوچک تحت فشارند می‌توانند بسازند ولی نقدینگی لازم را ندارند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور  با ذکر اینکه وضعیت گرانی‌های مربوط به بخش خصوصی از طرف تعزیرات رصد می‌شود،‌ گفت: در حال ریشه‌یابی دلیل تأخیر ایجاد شده در تحویل خودرو هستیم.

فارس

کاهش قطره چکانی و کند قیمت‌ها در بازار خودرو

قطعه سازان ۱۵ هزار میلیارد تومان کسری نقدینگی دارند

بازگشت شورای رقابت به بازار خودرو هنوز به جایی نرسیده است

کاهش قیمت خودرو با واردات خودرو با تعرفه ۹۰ درصد ۳۰ درصد

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "انبار ۱۶۰ هزار خودرو به دلیل کمبود قطعه"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
کوروش وطن خواه
مهمان

پس تو این چهل سال شرکتهای دزد ایران گاری و خرپا چه غلطی کردند دقیقا آدم کره ایها را میبینه و فقط آه میکشه