ایران به کدام کشور ها صادرات خودرو دارد؟

یکشنبه 19 بهمن 99 ساعت 10:48
ایران به کدام کشور ها صادرات خودرو دارد؟

حدود ۳ سال است که واردات خودرو به کشور ممنوع شده و امکان ورود هر گونه خودرو به داخل کشور به دلیل تغییر در قوانین واردات خودرو و ممنوعیت ثبت سفارش وجود ندارد،ولی در مقابل صادرات خودرو امکان پذیر است و خودروسازان می‌توانند هم در کشور‌های دیگر خودرو صادر کنند، هم در آنجا کارخانه ایجاد کنند.

طبق خبر گمرک ایران در سال ۹۸، خودروسازان توانستند به کشور‌های هنگ کنک، تایوان، سوریه، امارات، اسپانیا، چین، عراق و ترکیه خودور صادر کند.

سید روح اله لطیفی سخنگوی گمرک ایران با بیان اینکه سال ۹۸، حدود یک هزار و ۳۰۰ دستگاه خودرو به وزن یک هزار و ۵۷۳ تن به ۹ کشور هنگ کنک، تایوان، سوریه، امارات، اسپانیا، چین، عراق و ترکیه صادر شد، بیان کرد: کشور عراق با ۳ میلیون و ۱۲۲ هزار و ۹۰۰ دلار، جمهوری آذربایجان با ۱ میلیون و ۱۵۹ هزار و ۴۰۰ دلار، سوریه با ۹۸۱ هزار و ۸۲۵ دلار سه مقصد نخست خودرو‌های ایرانی بودند.

لطیفی اضافه کرد: هنگ کنگ با ۱۱۶ هزار و ۸۶۲ دلار، اسپانیا با ۹۶ هزار و ۳۶۲ دلار، تایوان با ۷۹ هزار و ۵۲۱ دلار، چین با ۳۶ هزار و ۶۰۰ دلار، ترکیه با ۷ هزار دلار و امارات با ۴ هزار و ۶۶۲ دلار دیگر خریداران خودرو های ایرانی بودند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar