باید در سیاست واردات خودرو تجدید نظر کرد

سه شنبه 27 خرداد 99 ساعت 17:03
باید در سیاست واردات خودرو تجدید نظر کرد

نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: در حالی که تولید‌کنندگان خودرو در دنیا با شرایط باورنکردنی خودرو صادر می‌کنند ما شرایطی فراهم کرده‌ایم که برای ۲۵ هزار خودرو ۷ میلیون تقاضا وجود داشته باشد.

 سید محمد اتابک امروز در سیزدمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: امروزه بسیاری از کالا در بورس کالا عرضه می‌شود و مکانیزم کنترلی که توسط دولت و وزارت صنعت وجود دارد موجب افزایش قیمت بازار و بورس می‌شود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: ابطال عرضه کالاها در بورس موجب می‌شود که تا کارخانجات به مواد اولیه مورد نیاز خود نرسد و همچنین وجه به دست عرضه کنندگان نرسد، لذا این شرایط  برای تولید‌کنندگان مواد اصلی و تولید‌کنندگان مواد ثانویه خوب نیست. بنابراین باید برای بورس کالا مکانیزمی گذاشت که از ذات بورس بودن خارج نشود.

اتابک اظهار داشت: وضعیت فعلی موجب می‌شود که تولید‌کنندگان لطمه بخورند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به قابلیت تولید ۳۰ میلیون تن فولاد در سال جاری،  بیان داشت: نیاز کشور تن‌ها ۱۵ میلیون تن است بنابراین می‌توان ۴.۵ میلیارد دلار از صادرات فولاد ارز حاصل کرد.

وی همچنین با اشاره به ثبت نام ۷ میلیون نفر در ازای عرضه ۲۵ هزار خودرو بیان داشت: این در حالی است در تمام دنیا به خاطر عدم فروش خودروهایشان را با شرایط باورنکردنی صادر می‌کنند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران بیان داشت: اما علیرغم این موضوع ما شرایطی را ایجاد کرده‌ایم که برای ۲۵ هزار خودرو ۷ میلیون تقاضا وجود داشته باشد، این موضوع را باید مراقبت کنیم چون دنیا ما را نگاه می‌کنند.

وی افزود: بنابراین باید در سیاست واردات خودرو تجدید نظر کرد.

ایران جیب

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar