با شروع نیمه دوم سال هیچ تغییری در اجرای طرح ترافیک ایجاد نخواهد شد

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:35
با شروع نیمه دوم سال هیچ تغییری در اجرای طرح ترافیک ایجاد نخواهد شد

در همه سال ها اول مهر و با شروع بازگشایی مدارس ترافیک سنگین گریبان‌گیر خیابان‌های شهر می‌شود و رسیدن به موقع به مدرسه و محل کار را به چالشی اساسی تبدیل می‌کند. بر اساس آمارهای رسمی پلیس، با افزایش میزان سفر‌های درون‌ شهری در روزهای ابتدایی مهر، پیش بینی می‌شود که ترافیک کلان‌ شهرهایی نظیر تهران تا بیش از ۳۰ درصد افزایش یابد و در بعضی از ساعات شاهد قفل شدن معابر باشیم. در شهر تهران بیش از ۴ میلیون خودرو و ۲ میلیون موتورسیکلت وجود دارد و روزانه نزدیک به ۱۷ میلیون سفر درون ‌شهری از طریق این وسایل نقلیه انجام می‌شود. براساس آمار رسمی، هر سال با شروع مهر و آغاز سال تحصیلی، میزان سفر‌های درون ‌شهری پایتخت به بیش از ۲۰ میلیون سفر می‌رسد.

«علی پیر حسینلو» مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران درباره تغییر ساعت طرح ترافیک تهران اعلام کرد: با شروع نیمه دوم سال و تغییر ساعت رسمی کشور هیچ تغییری در ساعت اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد ایجاد نخواهد شد. بر این اساس طرح ترافیک مثل گذشته از ۶:۳۰ صبح شروع می شود و در ساعت ۱۹ عصر به پایان میرسد. طرح زوج و فرد هم از ساعت ۶:۳۰ صبح شروع و در ساعت ۱۹ عصر به اتمام می‌رسد. طرح ترافیک و طرح زوج و فرد در روز پنجشنبه اجرا نمی‌شود.

مرز طرح ترافیک از سمت شمال به خیابان مطهری، از سمت جنوب به خیابان شوش، از سمت غرب به خیابان کارگر و از سمت شرق به خیابان شریعتی و هفده شهریور محدود می‌شود. مرز اجرای طرح زوج و فرد هم از ضلع شرقی به بزرگراه امام علی (ع)، از ضلع جنوبی به بزرگراه بعثت، از ضلع غربی به بزرگراه نواب و چمران و از ضلع شمالی به بزرگراه همت محدود می‌شود. مقررات مربوط به رفت آمد در محدوده طرح ترافیک هم مثل گذشته است و شهروندان برای گرفتن مجوز ورود به محدوده طرح می‌توانند از طریق ورود به سایت «تهران من»، ثبت نام کرده و با رزرو ساعت ورود خود، در ساعت مقرر در محدوده رفت و آمد کنند.

علاوه بر طرح‌های ترافیک همیشگی، پلیس راهور طرح‌های ترافیکی خاصی برای هفته‌های نخست مهر در نظر گرفته است. بر این اساس با اوج ‌گیری رفت و آمد های درون شهری به دلیل بازگشایی مدارس، مقرر شده تا تمام عملیات‌ عمرانی در شهرها، از اول تا ۱۵ مهرماه متوقف شود. همچنین محدودیت موقتی برای رفت و آمد وانت ‌بار‌ها و کامیونت‌های توزیع کالا در ساعت‌های اوج ترافیک صبحگاهی در نظر گرفته شده است. طبق گفته «سردار محمدرضا مهماندار»، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، با مصوبه شورای ترافیک شهر تهران از اول تا ۱۱ مهر، هر روز به جز روزهای پنج‌ شنبه و جمعه، از ساعت ۶ تا ۹ صبح، کامیونت‌ها و وانت‌بار‌ های توزیع کالا اجازه رفت و آمد در معابر سطح شهر تهران را نخواهند داشت.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar