با مذاکره توانستیم ۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای خودروسازان وام بگیریم

چهارشنبه 9 مرداد 98 ساعت 16:57
با مذاکره توانستیم 4 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای خودروسازان وام بگیریم

رضا رحمانی وزیر صنعت اظهار کرد: روزی که وارد وزارتخانه شدم متوجه شدم که تولید خودرو در آستانه تعطیلی است. دو دغدغه جدی هم وجود داشت که امکان داشت به یک موضوع امنیتی تبدیل شود. نخست میزان پیش‌ فروش خودرو که بیش از یک میلیون دستگاه بود. دوم شمار افرادی که در صنعت خودروسازی مشغول به کار بودند و امکان بیکاری آنها وجود داشت.

وی افزود: بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان به بانک‌ها اختصاص یافت تا معترضان به ورشکستگی مؤسسات مالی غیرمجاز بتوانند به پول سپرده‌های خود برسند؛ ولی این نگاه در بخش تولید وجود نداشت و ندارد. در حوزه خودرو، مشکل نقدینگی وجود داشت و دارد. شرکتی مثل ایران‌ خودرو سالیانه به ۴۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی نیاز دارد و سایپا هم همین حدود می‌خواهد. در حالی که از زمان تصدی پست وزارت و با این‌همه مذاکره و لابی و درخواست، توانستیم ۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات از نظام بانکی آن‌هم با سود ۱۸ درصدی برای تأمین سرمایه در گردش دو گروه خودروسازی وام بگیریم.

وزیر صنعت گفت: این رقم یک ‌بیستم رقمی است که مثلاً ایران‌ خودرو برای سرمایه در گردش خود نیاز دارد. روزهای نخست حضور من در وزارتخانه، به طوری تجمع مقابل در وزارت انجام می‌شد که کل خیابان بسته می‌شد. ولی از روز اول که آمدم گفتم که با مردم برخورد قهری نکنید. ما توضیح دادیم و به مردم گفتیم که به دنبال حل مشکل هستیم.

تابناک

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar