بررسی وضعیت خودروسازان در کمیسیون اصل ۹۰

سه شنبه 20 آذر 97 ساعت 10:37
بررسی وضعیت خودروسازان در کمیسیون اصل 90

سخنگوی کمیسیون اصل "۹۰" مجلس شورای اسلامی از نشست هفته آینده این کمیسیون با حضور وزیر صنعت و دستگاه‌های نظارتی برای بررسی موضوع افزایش قیمت خودرو خبر داد.

بهرام پارسایی، اظهار کرد: نشست روز یکشنبه ۲۵ آذر ماه کمیسیون اصل "۹۰" با حضور وزیر صنعت و معاونان مربوطه، سازمان بازرسی کل کشور، سازمان تعزیرات، رییس سازمان گمرک و خودروسازان در خصوص بررسی شرایط پیش فروش خودرو و افزایش قیمت خودرو برگزار خواهد شد.

وی افزود: پرونده خودروسازان در کمیسیون اصل "۹۰" بیش از یک سال است که مفتوح است و گزارش آن در حال تهیه است. با توجه به وضعیت فعلی که خودروسازان به هر شکلی که می‌خواهند خودروی‌شان را پیش فروش می‌کنند و یا قیمت گذاری می‌کنند لازم دیدیم که کمیسیون از جایگاه نظارتی خود به این موضوع ورود کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خودروسازان نتوانستند در طول یک سال اخیر به تعهداتشان عمل کنند. آن‌ها ۲۰ هزار میلیارد تومان به قطعه سازان بدهکار هستند، ۳۰ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی دارند و ۱۵ هزار میلیارد تومان زیان انباشته دارند و در کنار اینها هزاران میلیارد خودرو پیش فروش کرده‌اند و نتوانسته‌اند به تعهداتشان عمل کنند.

پارسایی با اشاره به این که بازار خودرو به حال خود رها شده است و نیازمند نظارت جدی است، تصریح کرد: اگر فکر عاجلی برای شرایط خودروسازی نشود، با توجه به تعهدات پیشین خودروسازان به مردم که هنوز تحقق پیدا نکرده است و تعهدات جدیدی که ایجاد می‌کنند، این نگرانی وجود دارد که مشکلی چندین برابر آن چه مؤسسات مالی اعتباری به وجود آورده‌اند را ایجاد کند. به همین خاطر کمیسیون اصل "۹۰" در نشست روز یکشنبه خود وضع نابسامان و رها شده خودروسازی را تعیین تکلیف خواهد کرد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar