برپایی غرفهٔ ریگان خودرو در توچال

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
برپایی غرفهٔ ریگان خودرو در توچال

گروه ریگان خودرو به عنوان نماینده رسمی زوتی کوپا در کشور، اخیراً فروش خود را به شهر خودرو به عنوان یک شرکت واسپاری داده است. ریگان خودرو قرار است که کوپا توربو ۲۱۰ را در کشور و خط تولید خود مونتاژ کند.

ولی خبرها حاکی از آن است که ریگان خودرو هنوز نتوانسته مونتاژ این خودرو را در خط تولید مستقل خود شروع کند و گویا به رسم رایج در منطقه تجاری ارگ، خط تولید کرمان موتور را برای انجام فرایند تولید خود کرایه کرده است. تصاویرنشان می‌دهد که کوپا توربو ۲۱۰ ریگان خودرو در محوطه گروه کرمان موتور در منطقه تجاری ارگ حضور دارد. در صورتی که ریگان خودرو تولید این شاسی بلند به نسبت لوکس را به طور CKD در ایران شروع کرده است، نمی‌توان توقع کیفیت رنگ خوبی را از محصولات این گروه داشت. چون خط رنگ کرمان موتور همچنان به طور دستی بوده و فرایند سنتی را برای تولید خودرو دنبال می‌کند.

اکنون شهر خودرو به عنوان نماینده فروش ریگان خودرو برای محصول کوپا توربو ۲۱۰، این خودرو را به منطقه گردشگری توچال تهران برده است تا بتواند معرفی بهتری را برای این خودرو رقم بزند. تنها حضور نمایشگاهی کوپا توربو ۲۱۰ در نمایشگاه خودرو تهران سال قبل با یک روز تأخیر رقم خورد و دیگر خبری از این خودرو نبود. حتی زمانی که ریگان خودرو پیش فروش این خودرو را شروع کرد، یک شوروم هم برای معرفی این خودرو وجود نداشت و متقاضیان می‌دانستند که برای خرید این خودرو باید به کجا مراجعه کنند! اکنون پیش بینی می‌شود که با پا در میانی شهر خودرو، کوپا توربو ۲۱۰ بتواند فروش بهتری را تجربه کند و حضور پر رنگتری را در بازار خودرو ایران داشته باشد. ولی از طرفی سابقه فروش خودرو در شرکت واسپاری خودرو آنچنان خوب و مناسب نیست.

اگر به چند سال قبل برگردیم، وقتی فروش خودروهای هاوال از جانب دیار خودرو به عظیم خودرو سپرده شد، در آخر بیشتر متقاضیان به خودروهای خود نرسیدند و در این بین نمی‌توانستند حقوق قانونی خود را به راحتی پیگیر شوند. چون گاهی مقصر اصلی عدم تحویل خودرو دیار خودرو اعلام می‌شد و گاهی هم عظیم خودرو! اکنون پرسش اینجاست که به هر علتی، اگر قرار باشد که محصولات کوپا و ریگان خودرو نیز به سرنوشت هاوال در سال نخست دچار شوند، آیا شهر خودرو می‌تواند پاسخگوی حقوق قانونی متقاضیان باشد؟ از طرفی در صورتی که فروش کوپا توربو ۲۱۰ را به دست شهر خودرو به طور انحصاری قدیمی مثبت از جانب ریگان خودرو بدانیم، آیا این گروه برنامه‌های خدمات پس از فروش این خودرو را هم پیش می‌برد؟

گروه ریگان خودرو بر عکس تمام خودروسازان نو پا و تازه وارد به بازار کشور، هنوز هیچ شرایطی را برای نشان دادن خط تولید خود در بم برای رسانه‌ها و متقاضیان فراهم نکرده و از طرفی حتی امکان آشنایی عملی با کوپا توربو ۲۱۰ برای متقاضیان و رسانه‌ها فراهم نشده است. این روزها گروه‌های نوپا و عرضه کننده خودروهای نه چندان شناخته شده، سعی دارند تا ابتدا با معرفی برند خود و با برگزاری مراسم‌های تست درایو برای متقاضیان، سطح آگهی مردم را از خودروهایشان بیشتر کنند. ولی نکته جالب اینجاست که گویا ریگان خودرو هیچ برنامه بازاریابی ندارد و فقط می‌خواهد از توان شهر خودرو برای فروش هر چه بیشتر کوپا ۲۱۰ استفاده کند.

شنیده‌ها حاکی از آن است که کوپا توربو ۲۱۰ به صورت تولید داخل قیمتی نزدیک به ۱۳۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان را در ریگان خودرو به خود اختصاص می‌دهد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar