بزرگ ترین عیب وایرهای تقویتی کشف شد

پنج شنبه 17 خرداد 03 ساعت 10:18
بزرگ ترین عیب وایرهای تقویتی کشف شد

چند سالی است که تب استفاده از وایر شمع های تقویتی در بین رانندگان خودروهای رالی و تیونینگ کارها زیاد شده است. با این حال حرف و حدیث های زیادی در بین متخصصان خودرو، تولید کنندگان و مصرف کنندگان درباره معایب استفاده از این نوع وایر وجود دارد.

خیلی از دوست داران سرعت و شتاب به این صحبت ها توجهی ندارند و فقط سرعت و شتاب بالا برای آن ها مهم است. ولی کسانی که سلامت موتور، محیط زیست و روان راننده و همراهان برایشان مهم است به این مورد اعتراض شدید دارند. آن ها بر این باور هستند که امواج مضر تولید شده از وایر شمع‌های تقویتی بزرگ ترین عیب این وایر ها هستند.

برای مشاهده قیمت و جزئیات انواع وایر های تقویتی و استاندارد روی لینک زیر کلیک کنید:

وایر شمع

معایب استفاده از وایر شمع تقویتی چیست؟

  • افزایش امواج مضر برای سیستم برق و انژکتور
  • ایجاد امواج مضر برای راننده و سرنشینان
  • ایجاد مشکل در آمپر خودرو

آیا وایر شمع تقویتی با الگوهای استاندارد مطابقت دارد؟

خیر

وایر شمع استاندارد دارای مقاومت است و بسته به نوع خودرو، مقاومت داخلی وایر شمع متفاوت است. در خودروهای انژکتور باید از وایر شمع استاندارد و دارای مقاومت استفاده کرد. مقاومت موجود در وایر شمع استاندارد مانع از ایجاد نویز و امواج مضر در محدوده اطراف خودرو می‌شود.

وایر شمع تقویتی یا مقاومت صفر دارای نویز و امواج مضر است. نویز موجود در وایر شمع مقاومت صفر باعث ایجاد تداخل در سیستم انژکتور و قطعات برقی خودرو و حتی امواج مغزی راننده می‌شود. به همین علت هنوز این وایر شمع از سوی اداره استاندارد تایید نشده است.

در چه خودروهایی از این وایر می توان استفاده کرد؟

خودروهای رالی که درگیر مسابقات سرعت هستند و هر ثانیه برای آن‌ها اهمیت فراوانی دارد و یا افرای که سرعت و شتاب برای آنها در درجه اول قرار دارد، مانند خودروهای شوتی و در کل کسانی که بدنبال تیونینگ خودرو هستند از این وایر شمع استفاده می‌کنند.

مشخصات یک وایر شمع تقویتی

وایر شمع های تقویتی را معمولا با کابل های رنگی می‌سازند. بیشتر رنگ قرمز یا نارنجی و گاهی هم آبی.

وایر شمع های استاندارد بیشتر رنگ مشکی و گاها طوسی دارند.

مقاومت وایر شمع های تقویتی صفر است و مقاومت وایر شمع استاندارد ۴.۵ تا ۷.۵ کیلو اهم در یک متر طول کابل است.

وایر شمع های مقاومت صفر معمولا دو لایه هستند. لایه مرکزی سیم پیچ مسی است که معمولا رشته های مس با قلع آبکاری شده اند و یک لایه سیلیکون ضخیم بر روی آن قرار گرفته است. ولی کابل وایر شمع استاندارد چند لایه است و ساخت آن بسیار مشکل تر است.

مزایای استفاده از وایر شمع تقویتی چیست؟

  • افزایش برق رسانی به شمع خودرو
  • افزایش شتاب خودرو
  • افزایش سرعت اولیه

بالاخره از وایر شمع تقویتی استفاده کنیم یا نه؟

جواب این سوال به استفاده شما از خودرو بر می گردد:

اگر نیاز به سرعت و شتاب بسیار بالا دارید و خودرو شما از نوع خودروهای غیر یورو ۴ و یورو ۵ است می توانید از این نوع وایر شمع ها استفاده کنید. هر زمان هم نیازی به سرعت و شتاب نداشتید وایر شمع را با وایر شمع استاندارد تعویض کنید.

توجه کنید که استفاده مدام از وایر شمع تقویتی برای خودرو و سلامتی راننده ضررهای فراوانی دارد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar