بیشترین سهم خودروهای ناقص سایپا به پراید و تیبا اختصاص دارد

دوشنبه 20 اسفند 97 ساعت 16:29
بیشترین سهم خودروهای ناقص سایپا به پراید و تیبا اختصاص دارد

مدیرعامل سازه گستر از هدفگذاری تولید ۲۵۰۰ روزانه خودرو تا پایان سال خبر داد و گفت: هم اکنون نزدیک به ۲۰ تا ۲۵ هزار خودرو ناقص در شرکت خودروسازی سایپا وجود دارد که بیشترین سهم این خودروها به پراید و تیبا اختصاص دارد.

معصوم نجفیان در جلسه خبری انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو گفت: در تعطیلات نوروزی تلاش می‌کنیم تا خودروهای تولید سال ۹۸ را تکمیل کنیم و اکنون شمار خودروهایی که در سایپا نیمه کاره باقی مانده، به تولید ۱۰ روز هم نمی‌رسد.

وی گفت: بیشترین ناقصی خودروها مربوط به پراید و تیبا بویژه در قطعه ECU یا کامپیوتر خودرو و بعضی قطعات مربوط به جلو آمپر است.

رئیس هیات مدیره شرکت خودروسازی سایپا تاکید کرد: تا خرداد ماه تولید همه خودروهای این شرکت به طور کامل انجام می‌شد، ولی بعد از مشکلات به وجود آمده و تحریم‌ها، واردات بعضی قطعات‌های تک (High Tech) با مشکل رو به رو شد ولی پیش بینی سال آینده تولید ۷۰۰ هزار خودرو بوده که ۵۵۰ دستگاه تولید خودروهای داخلی است.

نجفیان از برنامه ریزی برای صادرات این شرکت خودروسازی خبر داد و تصریح کرد: قطعه سازان بازیگران استراتژیک سایپا بوده و همواره در کنارما هستند و طراحی‌های مورد نیاز به زنجیره تأمین متصل شده است.

نجفیان ادامه داد: تمام قطعه سازان استاد دور زدن تحریم شده‌اند و باید بسترها را برای آنها فراهم کرد که اگر واردات بدون انتقال ارز آزاد شود، می‌توان کار را با سرعت بیشتری پیش برد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar