تأسیس کارخانه ایران خودرو در ترکیه!

شنبه 11 آبان 98 ساعت 11:11
تأسیس کارخانه ایران خودرو در ترکیه!

گروه ایران‌ خودرو در استان وان ترکیه کارخانه تأسیس می‌کند. این تصمیم پس از سفر فرشاد مقیمی، مدیر عامل ایران‌ خودرو به ترکیه گرفته شد. شرکت‌های ایرانی به خاطر تحریم‌های اعمال شده سرمایه‌های خود را به ترکیه انتقال می‌دهند.

خبرگزاری آناتولی ترکیه روز جمعه ۱۰ آبان (اول نوامبر) گزارش داد که سرمایه‌گذاران ایرانی به خاطر تحریم‌های اعمال شده علیه ایران سرمایه‌های خود را به ترکیه انتقال می‌دهند و در این راستا شرکت صنعتی ایران خودرو که از بزرگترین تولیدکنندگان خودرو در خاورمیانه به شمار می‌رود، در تلاش راه‌اندازی کارخانه در شهر وان ترکیه است.

رسانه‌های ترکیه گزارش دادند که خبر مربوط به تأسیس کارخانه ایران خودرو در استان وان در دیدار فرشاد مقیمی، مدیرعامل ایران خودرو، با استاندار، شهردار و رئیس منطقۀ صنعتی استان وان اعلام شده است.

محمد امین بیلمز، استاندار وان، گفته است که ایران خودرو در کنار تولید خودروهای پژو و رنو تولیدات دیگری مانند مینی ‌بوس و وانت هم دارد و در مورد این موضوع با گروه ایران خودرو گفت و گو شده است.

استاندار وان همچنین تاکید کرده است که در خصوص راه‌اندازی کارخانه ایران خودرو در وان با مسئولان دفتر سرمایه‌گذاری ریاست جمهوری ترکیه هم  صحبت کرده ‌است.

به نوشته روزنامه‌های ترکیه پیش ‌بینی می‌شود کارخانه ایران خودرو در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار در منطقه صنعتی وان احداث و در مرحله نخست شرایط استخدام نزدیک به هزار نفر هم فراهم شود. بعضی از قطعات این گروه در ایران، بعضی در ترکیه و بخشی هم در کانادا تولید می‌شود و محصول نهایی در وان شکل می‌گیرد.

استاندار وان گفته است که خیلی از شرکت‌های ایرانی به خاطر تحریم‌ها کارخانه‌های خود را به خارج از ایران انتقال می‌دهند و وان به خاطر نزدیکی به مرز ایران یکی از بهترین گزینه‌ها برای احداث کارخانه‌هاست.

کارخانه ایران خودرو قبلاً هم موفق شده بود در بازارهای آسیای مرکزی و برخی دیگر از کشورها حضور پیدا کند. طبق گفته مسئولین این شرکت، ایران خودرو در ۲۴ کشور از جمله ترکمنستان، آذربایجان و بلاروس نمایندگی داشته است، ولی با مشکلاتی که در مدیریت و تولید پیدا کرده کیفیت تولیدات آن کاهش یافته و حضور آن در خارج از ایران محدود‌تر شده است.

ایران جیب

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar