ترخیص خودروهای وارداتی تا شب عید

یکشنبه 7 بهمن 97 ساعت 10:44
ترخیص خودروهای وارداتی تا شب عید

اگرچه مصوبه ترخیص خودروهای وارداتی دپو شده در گمرک از طرف دولت ابلاغ شده ولی در این رابطه دبیر انجمن واردکنندگان خودرو می‌گوید که این مصوبه دولت هم مثل دیگر مصوبه‌ها بی ‌اثر است. در مقابل ولی رئیس سازمان توسعه تجارت از ترخیص خودروها در شب عید خبر می‌دهد.

اوسط دی ماه امسال، هیئت دولت تصویب کرد که ثبت سفارش واردات خودروهای دارای قبض انبار به صورت بدون انتقال ارز بلامانع است. همچنین در این مصوبه در خصوص ترخیص خودروهای دپو شده در گمرک موضوعاتی مطرح شده بود که از آن زمان تاکنون نزدیک به ۲۰ روزی می‌گذرد ولی خبری از ترخیص خودروها نیست. اینکه چرا با وجود مصوبه دولت هنوز خودروها از گمرک ترخیص نشده، ابهاماماتی به همراه دارد.

در همین حال دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو در خصوص این پرسش که سرنوشت مصوبه دولت مبنی بر خروج خودروهای دپو شده چه خواهد شد؟ گفت: متاسفانه این مصوبه دولت هم مثل دیگر مصوبه‌ها بی ‌اثر است. با آنکه اواسط دی ماه این مصوبه از طرف رسانه‌ها منتشر شد ولی هنوز جنبه اجرا و عملیاتی نگرفته است.

مهدی دادفر اظهار کرد: هنوز ۱۷ هزار خودرو در گمرک در حال خاک خوری است. علت دولتی‌ها هم در خصوص عدم اجرای این مصوبه معلوم نیست. ولی به نظر می‌رسد که این مصوبه بیشتر جنبه مانور داشت. در حقیقت این مصوبه مُسکنی برای مردم بود، چون که دولتمردان چنانچه قصد اجرا داشتند چنین برخوردی نمی‌کردند.

دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو پیش ‌بینی می‌کند در ایام پایانی سال قیمت خودروهای وارداتی افزایش یابد.

او در جواب به این سوال که آیا قیمت خودروهای وارداتی در دو ماه پایانی سال گران خواهد شد یا خیر؟ گفت: تقاضا در بازار خودروهای وارداتی وجود دارد.به نظر می‌رسد در ایام پایانی سال شاهد افزایش ۲۰ درصدی قیمت خودروهای وارداتی باشیم. عده‌ای می‌گویند که افزایش ۲۰ درصدی قیمت خودرو مقطعی است در حالی که چنین نیست. چنانچه نرخ ارز افزایش یابد قیمت این نوع خودروها هم هم پای نرخ ارز گران می‌شود.

دستور ترخیص خودروهای وارداتی تنظیم شد

در عین حال سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران در خصوص شرایط خودروهای دپو شده در گمرک گفت: یکی از برنامه‌های دارای اولویت وزیر صنعت، معدن و تجارت هم ترخیص خودروهای گمرکی است. دستور العمل نحوه ترخیص خودروهای وارداتی از طرف سازمان توسعه تجارت تنظیم و به دفتر وزیر صمت ارجاع داده شد.

سرپرست سازمان توسعه تجارت می‌گوید: وزیر صنعت، معدن و تجارت با ترخیص خودروهای وارداتی موافق است.

محمدرضا مودودی در خصوص این سوال که آیا خودروها شب عید ترخیص خواهد شد یا خیر؟ اظهار کرد: قطعا با موافقت و امضای وزیر صنعت خودروها شب عید به دست صاحبانشان خواهد رسید.

تجارت نیوز

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar