تعیین مهلت برای بازگرداندن خودرو پس از عدم تأیید ثبت سفارش + سند

شنبه 25 اسفند 97 ساعت 13:04
تعیین مهلت برای بازگرداندن خودرو پس از عدم تأیید ثبت سفارش + سند

بررسی اسناد جدید از پرونده خودروهای وارد شده با ثبت سفارش فاقد اصالت نشان می‌دهد، ظاهراً شماری از این خودروها با دریافت تعهد ترخیص شده‌اند.

پرونده تخلفات گسترده واردات خودرو در سایه افزایش قیمتهای نجومی در بازار خودروهای وارداتی و داخلی تا اندازه‌ای به حاشیه رفته است. این در حالی است که پس از افشای جزییات این پرونده در روزهای ابتدایی سال جاری، از تشکیل پرونده قاچاق در این مورد از طرف مرکز مبارزه با جرائم سازمان یافته گمرک ایران خبر داده بود.

حواشی موضوع ثبت سفارشهای فاقد اصالت برای واردات خودرو در طول سال ۹۶ تا انتهاب سال جاری ادامه یافته و ظاهراً دادگاه مربوط به این پرونده بزرگ در سال ۹۸ برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است، یکی از موضوعات جالب در مورد این پرونده، بحث تعداد خودروهای خارج شده و خودروهای توقیف شده است. از طرف دیگر بررسی بعضی اسناد موجود نشان می‌دهد، ظاهراً شماری از ۱۹۰۰ خودروی خارج شده با اخذ تعهد از صاحبان کالا ترخیص شده‌اند و این موضوع حاشیه جدید در پرونده خودروهای وارد شده با ثبت سفارش فاقد اصالت ایجاد کرده است.

در ادامه یکی از این مکاتبات که در آبان ماه امسال و پس از عدم تأیید اصالت ثبت سفارش مربوط به واردات خودرو از طرف سازمان توسعه تجارت انجام گرفته قابل مشاهده است.

بر اساس این مکاتبه مهلت ۱۰ روزه به صاحب کالا داده شده تا با توجه به تعهد رسمی ثبت شده در دفتر اسناد رسمی در مورد خودروهای ترخیص شده نسبت به ایفای تعهد مذکور عمل کند.

تعیین مهلت برای بازگرداندن خودرو پس از عدم تأیید ثبت سفارش + سند

تسنیم

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar