امضای تفاهم‌ نامه توسعه زیر ساخت آزمون خودرویی و قطعات

چهارشنبه 27 مهر 01 ساعت 15:33
امضای تفاهم‌ نامه توسعه زیر ساخت آزمون خودرویی و قطعات

به نقل از روابط‌عمومی ISQI، روز نخست رویداد فناورانه خودروهای آینده (۲) با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان و توانمند صنعت خودرو در مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو گروه خودروسازی ساپیا برگزار شد.

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران طی حضور در این رویداد، با امضای تفاهم‌نامه ۶ جانبه توسعه زیر ساخت آزمون خودرویی و قطعات که با مشارکت معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، دو خودروساز بزرگ کشور ایران خودرو و سایپا و دو مرکز تست اصلی کشور  ایتراک و مرکز تحقیقات سایپا، توانست گام بلندی را در میدان شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه توسعه زیرساخت‌های آزمون خودرو و قطعات بردارد.

از مهمترین موضوعات این تفاهم‌نامه می‌توان به توسعه زیر ساخت آزمایشگاهی خودروهای برقی و هیبریدی و متصل، تکمیل تست استانداردهای ۸۵ گانه و ADAS (سیستم های پیشرفته کمک راننده) خودرو اشاره کرد که همواره مورد تاکید سازمان ملی استاندارد ایران بوده است.

در این نمایشگاه شرکت ISQI میزبان مقاماتی چون معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین مدیرعامل‌های شرکت‌های بزرگ خودروسازی کشور بود و جزئیات پیشرفت تست تصادف، آزمایشگاه خودروهای برقی و همچنین کتاب سال گزارش ارزیابی‌های کیفی صنعت خودرو را برای بازدیدکنندگان ارائه کرد.

گفتنی است این رویداد با همکاری گروه خودرویی ستاد حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و گروه خودروسازی سایپا در روزهای ۲۵ و ۲۶ مهرماه برگزار شد و توانست پیوند خوبی بین شرکت‌های دانش بنیان، خودروسازان و قطعه‌سازان بزرگ کشور ایجاد کند تا بیش از گذشته از ظرفیت‌های بالای یکدیگر بهره‌مند شوند.

عصرخودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar