توسعه طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه ای

دوشنبه 26 آبان 99 ساعت 12:15
توسعه طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه ای

معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از توسعه طرح هوشمندسازی پارک حاشیه ای در مناطق دیگر تهران خبر داد.

وحید سرلک در خصوص توسعه طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه ای در پایتخت با ذکر اینکه بر اساس برنامه ریزی های انجام شده این طرح در منطقه ۲ به صورت پایلوت اجرایی شد که موفقیت آمیز بود، گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده طرح هوشمندسازی پارک حاشیه ای در مناطق دیگر هم اجرایی خواهد شد.

وی با ذکر اینکه بررسی ها نشان داد که در این مناطق که عبارتند از مناطق ۳، ۶، ۱، ۵، ۲۱، ۲۲، ۱۱ و ۱۲ نزدیک به ۷۰ هزار جای پارک وجود دارد گفت: ما برای هوشمندسازی فضاهای پارک خودرو سه شرط را مد نظر قرار می دهیم. به طوری که فضاهای جای پارکی هوشمندسازی می شوند که اولا در بازه های زمانی متغیر میزان تقاضا بیشتر از عرضه باشد و همچنین کمتر از ۵۰ درصد فضای پارک مسکونی باشد یعنی اماکن غیر مسکونی در آن معبر بیشتر وجود داشته باشد و همچنین این طرح تنها در خیابان های اصلی و جمع کننده و نه خیابان های محلی اجرایی می شود.

سرلک با ذکر اینکه بر اساس مصوبه شورای شهر باید طرح هوشمندسازی پارک حاشیه ای در همه تهران اجرایی شود، گفت: با وجود این مصوبه، شهرداری تهران مناطق مرکزی رو به بالا را در این طرح گنجانده است.

وی در خصوص زمان اجرای طرح هوشمندسازی پارک حاشیه ای در مناطق دیگر گفت: تا پایان ماه جاری اسناد مناقصه منتشر شده و به نظر می رسد برای برگزاری مناقصه، انتخاب پیمانکار و برای تابلوگذاری و کدگذاری حدود دو ماه زمان لازم است و نهایتا تا بهمن ماه این مناطق زیر چتر اجرای طرح هوشمندسازی پارک حاشیه ای قرار می گیرند.

وی در مورد میزان موفقیت این طرح گفت: معمولا در ابتدای اجرای طرح های جدید مقاومت هایی انجام می گیرد و در خصوص اجرای این طرح در منطقه ۲ هم مقاومت هایی انجام گرفت اما وقتی مردم دیدند که اجرای این طرح به نفع آنها است رضایت دادند اما معمولا مغازه دارهایی که خودروهایشان را صبح تا شب مقابل مغازه شان پارک می کردند هنوز گلایه هایی از اجرای این طرح دارند.

سرلک با ذکر اینکه با توسعه اجرای این طرح در شهر تهران تعداد خودروهای کنترل فضای پارک هم افزایش می یابد، افزود: بر اساس استانداردها برای هر ۱۵۰۰ فضای پارک حاشیه ای یک خودرو نیاز است اما ابتکار عمل در اختیار پیمانکار است. چون که ممکن است از موتوربرقی استفاده کند اما آنچه که مهم است اینکه در اجرای این طرح عامل انسانی دخیل نیست و میزان خطاها به شدت کاهش می یابد.

وی در خصوص قیمت فضای پارک حاشیه ای گفت: مصوبه شورای شهر در مورد قیمت گذاری پارک حاشیه ای متعلق به سال ۹۳ است و لایحه جدید نیز هنوز در فرمانداری مانده است و ما بر اساس مبلغ سال ۹۳ نسبت به قیمت گذاری اقدام کرده ایم.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar