توسعه محصولات هیبریدی و برقی، اولویت وزارت صنعت می‌باشد

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:37
توسعه محصولات هیبریدی و برقی، اولویت وزارت صنعت می‌باشد

رئیس گروه صنایع خودرو دفتر خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت مرکزیت خود را بر افزایش تولید خودروهای سواری و توسعه خودروهای هیبریدی و برقی قرار داده است.

مدیر گروه صنایع خودرو دفتر خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت در یک نشست خبری گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت تمرکز خود را بر ازدیاد تولید خودروهای سدان و پیشرفت خودروهای هیبریدی و برقی قرار داده است.

او با اشاره به برگزاری هفتمین نمایشگاه خودرو اضافه کرد: این نمایشگاه در گروههای کالایی خودروهای سدان شامل سواری و وانت، خودروهای سنگین شامل اتوبوس، مینی بوس و کامیون، سازندگان موتورسیکلت و گروه خدمات خودرویی برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: هفتمین نمایشگاه بین المللی خودرو کشور پشتیبان خودروسازان داخلی است، در این نمایشگاه تازه‌ترین خودروهای در حال ساخت تولیدکنندگان داخلی به معرض نمایش عموم قرار می‌گیرد. امسال یک قسمتی از نمایشگاه به خودروهای برقی و هیبریدی و دوستدار محیط زیست اختصاص یافته است.

همینطور عباس آملی، رئیس داخلی نمایشگاه بین المللی تهران در این جلسه با اشاره به اینکه این نمایشگاه تنها برای عرضه تولیدات داخلی است، گفت: همهٔ پیش بینی‌ها و هماهنگی‌ها با پلیس راهور و نیروی انتظامی و شرکت‌های اتوبوسرانی برای رفت و آمد مسافران از محوطه نمایشگاه به میادین مرکزی شهر برای جلوگیری از ترافیک انجام شده است.

او اظهار داشت: مطابق توافقی که با مرکز نمایشگاهی شهر آفتاب شده است، توانایی برگزاری نمایشگاه‌ها با عنوان مشابه با فاصله زمانی بیش از ۴ ماه در مرکز نمایشگاهی شهر آفتاب وجود دارد، به اضافه اینکه رویکرد و گروه کالایی این نمایشگاه با نمایشگاه خودرویی که در اواخر آبان ۹۷ در محل شهر آفتاب برگزار می‌شود متفاوت است.

به گفته آملی تدابیری جهت مدیریت ترافیک با همکاری پلیس راهور و نیروی انتظامی صورت گرفته، از جمله ظرفیت پارکینگ نمایشگاه تا نزدیک به ۷ هزار خودرو افزایش پیدا کرده است.

همینطور شهرام سپاسدار، مجری برگزار کننده هفتمین نمایشگاه بین المللی خودرو ایران هم در این جلسه گفت: شناساندن محصولات صنعت خودرو، تبیین اهمیت خودروسازی در توسعه اشتغالزایی، آشنایی دست‌اندرکاران صنعت خودرو با دستاوردهای رقبا، بالا بردن کیفیت خودروهای داخلی برای صادرات محصولات کشورمان به بازارهای جهانی و جلب نظر مسئولان به ضرورت توجه به صنعت خودرو از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه به شمار می‌رود.

او ادامه داد: در این نمایشگاه برندهای خارجی و بین المللی حضور دارند که همهٔ محصولاتشان را در داخل کشورمان مونتاژ کرده و با این کار باعث اشتغالزایی و ارزش افزوده می‌شوند

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar