توقیف ۵۵۹ خودروی لاکچری در سه روز اخیر

شنبه 18 خرداد 98 ساعت 12:10
توقیف 559 خودروی لاکچری در سه روز اخیر

رئیس پلیس تهران از برخورد با تخلفات رانندگی مانند دور دور کردن در معابر تهران خبر داد و گفت: در سه روز اخیر ۵۵۹ دستگاه خودروی مزاحم به خاطر ارتکاب تخلفاتی مانند مزاحمت برای نوامیس، آلودگی صوتی، دور دور و … توقیف ، ۱۸۸۳ خودرو هم اعمال قانون شده و ۱۳ نفر هم در این زمینه دستگیر شدند.

سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای طرح برخورد با خودروهای مزاحم ، اظهار کرد: تماس‌های گوناگونی از طرف شهروندان مبنی بر مزاحمت‌های خیابانی و ایجاد ترافیک در برخی از معابر داشتیم که در همین راستا هم پلیس در این زمینه وارد عمل شد و پس از پایان ماه مبارک رمضان هم با تمرکز بیشتری در این زمینه ورود کرد. به صورتی که در سه روز اخیر ۵۵۹ دستگاه خودروی مزاحم به خاطر ارتکاب تخلفاتی مانند مزاحمت برای نوامیس، آلودگی صوتی، دور دور و … توقیف شدند. همچنین ۱۸۸۳ خودرو هم اعمال قانون شده و ۱۳ نفر هم در این زمینه دستگیر شدند.

وی با ذکر اینکه اجرای این طرح‌ها در آینده ادامه خواهد کرد، یادآوری کرد: برخورد با تخلفات و ایجاد مزاحمت برای شهروندان جز مواردی است که پلیس به جدیت آن را انجام خواهد داد.

رحیمی در جواب به سوالی در خصوص فعالیت بعضی سفره خانه‌ها و قهوه‌خانه‌های لاکچری اظهار کرد: در حدود دو هفته گذشته قهوه خانه‌ها و سفره خانه‌هایی که اقدام به پخش موسیقی‌های غیر مجاز و برگزاری مراسم‌های خاص کرده بودند شناسایی شده و در مجموع ۵۴۷ واحد قهوه خانه پلمب شده و ۱۱ نفر هم در این زمینه دستگیر شدند که نظارت پلیس بر این فضاها ادامه خواهد داشت.

رحیمی در پاسخ به پرسشی در خصوص ساعت کار صنوف با پایان ماه مبارک رمضان گفت: ساعت کاری صنوف به حالت قبلی خود بازگشته و تنها واحدهایی که دارای مجوز باشند می‌توانند تا ساعات بیشتری فعالیت کنند که برای اخذ این مجوز باید با پلیس اماکن و صنف مربوطه هماهنگی انجام گیرد.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص شیوه مجازات متخلفانی که اقدام به دور دور و مزاحمت با خودرو کرده‌اند هم گفت: خودروی این افراد برای بار اول به مدت یک هفته توقیف می‌شود ولی اگر تکرار تخلف وجود داشته باشد حتماً نسبت به برخورد قضائی با فرد متخلف هم اقدام خواهد شد.

رئیس پلیس پایتخت در جواب به سوالی در مورد وضعیت محله‌های شوش، مولوی و هرندی هم گفت: در این زمینه اقدامات لازم انجام شده و حضور پلیس هم در این مناطق ادامه دارد اما لازم است تمامی دستگاه‌ها وارد عمل شوند. ما بالغ بر ۳۰۰ معتاد داریم که دارای بیماری مسری هستند و باید مراکزی برای این افراد ایجاد شود.

وی با ذکر اینکه بعضی از خرده فروشان هم هنوز در این مناطق فعال هستند گفت:‌روزانه هزاران نفر هم به مراکز VIP در این منطقه مراجعه می‌کنند تا شربت متادون و نظایر آن را دریافت کنند که این موارد موجب رنجش اهالی شده است.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar