تولید خودرو‌های پرمصرف جریمه دارد

سه شنبه 16 آبان 02 ساعت 12:42
تولید خودرو‌های پرمصرف جریمه دارد

مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت گفت: در آیین نامه ماده ۳ قانون ساماندهی صنعت خودرو که اخیرا تصویب شد، خودروسازان موظف شده اند بابت تولید خودرو‌های پر مصرف جریمه پرداخت کنند.

به نقل از صداوسیما، عبدالله توکلی لاهیجانی افزود: در این آیین نامه خودروسازان موظف شدند سبد مصرف سوخت محصولاتشان را به گونه‌ای مدیریت کنند تا در کنار تولید خودروی پر مصرف، یک خودروی کم مصرف هم تولید شود یعنی جمع مصرف سوخت تولیدات هر خودروساز از یک حد مشخصی فراتر نرود، وگرنه جریمه خواهد شد.

وی ادامه داد: این آیین نامه با الگو برداری از کشور‌های پیشرو در صنعت خودرو تدوین شده است و عواید حاصل از این جریمه‌ها به توسعه حمل و نقل عمومی و توسعه خودرو‌های برقی اختصاص خواهد یافت.

توکلی گفت: حد مجاز سبد مصرف سوخت خودروسازان بصورت سالانه در یک کارگروه با حضور اعضایی از سازمان محیط زیست، سازمان ملی استاندارد، وزارت صمت و ... تعیین می‌شود.

مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت با اشاره به سیاست‌های کاهش مصرف سوخت افزود: مصوبه دیگری هم از سوی هیئت وزیران داریم که براساس آن خودروسازان موظف هستند سبد مصرف سوخت خود را سالانه ۵ درصد کاهش دهند.

عصرخودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar