تولید پراید یک هزار و ۶۶۰ دلار ارزبری دارد!

بروزرسانی در: چهارشنبه 12 تیر 98 ساعت 17:17
تولید پراید یک هزار و 660 دلار ارزبری دارد!

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس عقیده دارد در صورتی که خودروسازان در تولید خودرو به خودکفایی رسیده بودند هم اکنون تولید پراید هزار و ۶۶۰ دلار ارزبری نداشت.

محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس  در خصوص صحبت‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر اینکه تولید پراید هزار و ۶۶۰ دلار ارزبری دارد، گفت: ناگفته پیدا است که خودروسازان عملکرد ضعیفی دارند و تمام اهداف و صحبت‌های پیشین آنها شعاری بیش نبوده چون که تاکنون نتوانستند به خودکفایی در تولید خودرو برسند.

ضرورت استفاده از ظرفیت شرکت‌های داخلی برای تولید قطعات

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با ذکر اینکه خودروسازان از سال ۷۲ فعالیت خود را شروع کردند ولی نتوانستند در طول این سال‌ها تولید خودرو را بومی‌سازی کنند، افزود: خودروسازان باید قطعات وارداتی برای تولید پراید که براساس صحبت‌های خودشان نزدیک به یک هزار و ۶۶۰ دلار ارزبری دارد را لیست کرده و اعلام کنند تا قطعه سازان خصوصی در داخل اقدامات لازم برای بومی‌سازی این قطعات را انجام دهند.

ناگفته پیدا است که خودروسازان عملکرد ضعیفی دارند و تمام اهداف و صحبت‌های پیشین آنها شعاری بیش نبوده چون که تاکنون نتوانستند به خودکفایی در تولید خودرو برسند

وی با ذکر اینکه در گذشته از فعالیت صنعتگران داخلی جلوگیری می‌شد، اظهار کرد: هرچند تمایل خودروسازان واردات قطعه است ولی با اعمال تحریم‌ها فرصتی برای تولیدکنندگان داخلی فراهم شد.

خودروسازان به دنبال واردات قطعه بودند

این نماینده مردم در مجلس دهم با ذکر اینکه خودروسازان در سال‌های اخیر به دنبال واردات قطعه بودند و ارزبری خودروهای داخلی گواه این ادعا است، یادآوری کرد: در صورتی که خودروسازان قطعات موردنیاز تولید را از شرکت‌های داخلی تهیه می‌کردند وضعیت کنونی به وجود نمی‌آمد.

۱۰ درصد قطعات وارداتی موردنیاز تولید پراید یک هزار و ۶۶۰ دلار ارزبری دارد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هرچند ۱۰ درصد قطعات موردنیاز تولید پراید وارداتی است و واردات این قطعات یک هزار و ۶۶۰ دلار ارزبری دارد ولی خودروسازان برای تأمین ۹۰ درصد قطعات باقی مانده که از داخل تأمین می‌شود نزدیک به ۱۶ میلیون هزینه می‌کنند.

فروش نقدی و اقساطی خودروسازان متوقف شود

منصوری در خصوص فروش اقساطی ایران خودرو، تصریح کرد: خودروسازان در وهله اول باید خودروهای پیش فروش شده را تحویل دهند سپس به دنبال فروش نقدی و اقساطی باشند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اگرچه خودروسازان به دنبال جلوگیری از حضور دلالان در بازار به واسطه فروش اقساطی است اما واسطه‌ها به راحتی می‌توانند با قولنامه خرید و فروش خود را را انجام دهند.

خانه ملت

هزینه انتقال سند کلیه مدل‌های پراید در سال ۹۸

ساختن ارابه مرگ را کنار بگذارید و خودرو بسازید

شرایط کنونی بازار خودرو در شأن ملت ایران نیست

امروز قیمت تمام شده پراید ۳۹ میلیون تومان است اما ۳۷ میلیون می‌فروشیم!

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "تولید پراید یک هزار و ۶۶۰ دلار ارزبری دارد!"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
کوروش وطن خواه
مهمان

حیف ۱سنت که بدی برای ساخت ضایعات ایران گاری و خرپا بدی