تیگو ۵ شاسی بلند جوان پسند با بالاترین میزان رضایتمندی از مشتــریان

پنج شنبه 27 دی 97 ساعت 12:05
تیگو 5 شاسی بلند جوان پسند با بالاترین میزان رضایتمندی از مشتــریان

تیگو ۵ یکی از خودروهایی است که به واسطه داشتن طراحی مدرن و جوان پسند، از همان ابتدا با استقبال خوبی از طرف علاقه مندان همراه شد. مهندسان تیم طراحی چری با بهره گیری از تجربیات خود که پیش از این در کمپانی‌های مطرح و نام آشنا فعالیت داشتند، توانسته‌اند به خوبی نیاز بازار را بسنجند و بر اساس آن طرحی پویا و داینامیک ایجاد کنند.

گروه مدیران خودرو شریک تجاری چری در ایران، چند سالی است که با عرضه محصولات باکیفیت توانسته عنوان بزرگ‌ترین خودروساز خصوصی ایران را به خود اختصاص دهد. این گروه سال ۹۴ با عرضه شاسی بلند توانمند چری تیگو ۵ توانست سهم بزرگی از بازار شاسی بلندهای چینی را از آن خود کند. همچنین مدیران خودرو با ارائه بیشترین میزان گارانتی برای تیگو ۵، میزان رضایت مندی متقاضیان را افزایش داد. این خودرو در دی ماه سال ۹۵ با فیس لیفت، مواجه و این اتفاق موجب شد استقبال متقاضیان از این خودرو افزایش پیدا کند. نسخه فیس لیفت تیگو ۵ علاوه‌بر تغییرات ظاهری، امکانات رفاهی بیشتری را داشت و همین موضوع موجب شد طیف وسیع‌تری از خریداران، این شاسی بلند پرفروش را انتخاب کنند. ولی از آن جایی که مدیران خودرو همواره سعی در ارج نهی به حقوق متقاضیان دارد، چندی پیش تصمیم به ارتقا و تجهیز تیگو ۵ گرفت و این خودرو پرفروش را با امکانات رفاهی بیشتر راهی بازار کرد. به همین دلیل این شاسی بلند توانمند حال به خاطر داشتن امکانات بیشتر، طیف وسیع‌تری از خریداران و علاقه‌مندان را پوشش خواهد داد.

ظاهر مدرن و جذاب

در نمای جلو تیگو ۵ به خوبی می‌توان الهام گیری از آب روان و آناتومی بدن ماهی را مشاهده کرد که در جلوپنجره کرومی مشبک نمود پیدا کرده است. همچنین چراغ‌های پیشانی جدیدی که در نسخه فیس لیفت شده جایگزین نمونه قدیمی شده، به خاطر داشتن طراحی داخلی متفاوت، چهره‌ای جذاب را برای این خودرو پدید آورده است. از طرفی چراغ‌های روشنایی در روز که از چراغ‌های اصلی به قسمت پایین‌تر روی سپر انتقال یافته‌اند، به خاطر دارابودن ۹ لامپ LED پرنور، عملکرد و کارایی بهتری از خود نشان می‌دهند، همچنین این عمل موجب شده است چهره کلی تیگو ۵ کاملاً تغییر کند و به سبک خودروهای کره‌ای نزدیک‌تر شود.

در نمای جانبی و خصوصاً در نگاه اول، تیگو ۵ برخلاف خیلی از شاسی بلندهای چینی، دارای طرحی سیال و روان است که به نوعی پختگی در طراحی محسوب می‌شود. این امر به خاطر هوش و ذکاوت تیم طراحی چری محقق شده که نتیجه آن نظیر یک اثر هنری به نمایش گذاشته شده است. در این بخش یک خط هدایت کننده از چراغ عقب تا روی دستگیره‌ها ادامه یافته که همراه با خطوط روی گلگیر، به خوبی بدنه را حجم داده و جذاب کرده است. از طرف دیگر، سقف دارای شیب ملایم به سمت عقب است و پنجره‌ها، شبیه شاسی بلندهای ژاپنی، دارای قاب فلزی و براق هستند. همچنین از سپر جلو تا زیر گلگیرها و رکاب، با فلاپی از جنس پلاستیک سخت پوشانده شده است که هنگام حرکت در مسیرهای خارج جاده و گل‌آلود از رنگ و بدنه خودرو محافظت به عمل آید.

در نمای عقب هم گرافیک چراغ‌ها به کلی تغییر کرده و یک نوار کرومی هم بین آن‌ها قرار داده شده است. از سویی حجیم‌تر شدن سپر در بخش عقب باعث شده است سر اگزوزهای کرومی تیگو ۵، درون سپر مخفی شده و ظاهری اسپرت‌تر برای آن ایجاد شود. همچنین یک نوار کروی در مرکز سپر قرار داده شده که زیبایی و هماهنگی این بخش را با دیگر اجزای خودرو دوچندان کرده است.

کابین زیبا و باکیفیت

تیگو 5 شاسی بلند جوان پسند با بالاترین میزان رضایتمندی از مشتــریان

فضای درون کابین با آنچه از یک شاسی بلند چینی انتظار می‌رود، فرق زیادی دارد. طراحان چری تلاش کرده‌اند با الگوبرداری از شاسی بلندها و کراس اوور های مطرح جهانی، زبان طراحی استانداردی را برای داخل کابین تیگو ۵ استفاده کنند که نتیجه آن خلق فضایی جذاب و ایمن شده است. تودوزی این خودرو که شامل صندلی‌ها، دسته دنده و فرمان می‌شود، همگی از پوشش چرمی هستند و در ترکیب با دوخت قرمز رنگی که در همه‌جای کابین به چشم می‌خورد، هارمونی خیلی زیبایی را در فضای داخلی خودرو به وجود آورده است. نمای کلی طراحی داشبورد این شاسی بلند چینی، شباهت زیادی به داشبورد محصولات کره‌ای دارد و حتی به نظر می‌رسد بخش‌هایی مانند فرمان و قسمت بالای داشبورد، به طور کامل از آن‌ها الگوبرداری شده است.

چری تیگو ۵ که از سال پیش با فیس لیفت جدیدش به بازار عرضه شد، غیر از تفاوت‌های ظاهری و بهره مندی از امکانات رفاهی بیشتر، از نظر فنی تفاوتی با نسخه فیس لیفت خود ندارد. همچنین اختلاف ظاهری که در تیگو ۵ فیس لیفت جدید نسبت به مدل سال ۹۴ آن وجود دارد، به اضافه شدن یک نوار LED به چراغ‌های جلو، تجهیز به چراغ‌های روشنایی در روز، تغییر گرافیک چراغ‌های عقب و حجیم‌تر شدن فرم سپرها محدود می‌شود. همچنین در چری تیگو ۵ جدید شاهد امکانات ایمنی و رفاهی بیشتری هستیم که می‌توان به بزرگ‌تر شدن نمایشگر، اضافه شدن سیستم هشدار فشار باد تایرها، گرمکن صندلی و آینه‌های جانبی تاشو برقی اشاره کرد. ولی چری تیگو ۵ جدید هم در دو نسخه فول آپشن اکسلنت و لاکچری اسپرت به بازار عرضه می‌شود. نسخه فول آپشن تیگو ۵ مجهز به امکانات ایمنی بیشتری است که می‌توان به کیسه‌های جانبی برای سرنشینان جلو و سیستم‌های پایداری EBA، HHC، DTC، ASR و ESP اشاره کرد که در نسخه لاکچری وجود ندارد. ولی هر دو مدل، به تجهیزاتی مانند سیستم کنترل فشار باد لاستیک‌های TPMS‌، سنسور پارک عقب، سانروف، کروزکنترل و صفحه نمایش ۸ اینچی مجهز شده‌اند. از میان اختلاف‌های میان نسخه اکسلنت و لاکچری اسپرت می‌توان به مواردی از قبیل دوربین عقب استاتیک در نسخه لاکچری و دوربین عقب دینامیک در نسخه اکسلنت اشاره کرد. همچنین نسخه اکسلنت تمام سیستم‌های پایداری را داراست که در نسخه لاکچری اسپرت وجود ندارند.

موتور و مشخصات فنی

تیگو 5 شاسی بلند جوان پسند با بالاترین میزان رضایتمندی از مشتــریان

تمام مدل‌ها و تیپ‌های چری تیگو ۵ از موتور چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ با حجم دقیق ۱۹۷۱ سی سی بهره می‌برند که به فناوری اختصاصی Dual VVT مجهز شده‌اند. طبق اعلام شرکت چری، فناوری DVVT امکان کارکرد سوپاپ‌ها را با زمان بندی متغیر فراهم می‌کند و درنهایت موجب افزایش کارایی، کاهش آلایندگی و کاهش مصرف سوخت در این خودرو می‌شود.

موتور تیگو ۵ که کد SQR484F به آن اختصاص داده شده است، توان تولید ۱۳۹ اسب بخار قدرت و ۱۸۵ نیوتون متر گشتاور را دارد. برای انتقال نیروی تولید شده موتور تیگو ۵ به چرخ‌های جلو هم از یک گیربکس ۷ سرعته CVT استفاده شده است. این گیربکس اطمینان کامل را فراهم می‌کند که در بهترین وضعیت، عمل تعویض دنده را انجام دهد. این امر باعث می‌شود مکانیزم انتقال قدرت بهترین کارایی را داشته و با کمترین قدرت، امکان تعویض دنده وجود داشته باشد که درنهایت مصرف کاملاً بهینه سوخت را به ارمغان می‌آورد. همچنین شایان توجه است که تسمه باکیفیت استفاده شده در مکانیزم انتقال قدرت این خودرو از جانب معتبرترین شرکت، یعنی بوش تهیه شده است که خود موجب ایجاد اطمینان خاطر برای کاربر خودرو می‌شود.

لازم به ذکر است در ساخت بدنه این خودرو، بهترین ورق‌های فولادی شرکت آلمانی بنتلر به کار رفته و تمام فرآیند جوشکاری آن هم توسط لیزر انجام گرفته است. این فناوری موجب افزایش مقاومت جوش به میزان ۳۰ درصد شده که در نهایت منتج به آن شده است که خودرو بتواند در تصادفات (جلو و عقب) تا نیروی ۱۶۰۰ مگاپاسکال را تحمل کند. نشان ۵ ستاره ایمنی N-Cap بیانگر ایمنی بالای این خودرو است که در صورت بروز برخورد از تمام جهات، موجب محافظت هرچه بیشتر سرنشینان می‌شود.

رفع نگرانی متقاضیان با بازدید از انبار مرکزی قطعات

گروه مدیران خودرو هفته پیش به پاس قدردانی از متقاضیان وفادار خود، با دعوت از شمار قابل توجهی از مالکان خودرو تیگو ۵، ضمن بازدید از مرکز خدمات پس از فروش این شرکت، برنامه‌ای برای بازدید از انبار مرکزی قطعات واقع در محمد شهر کرج تدارک دیده بود تا متقاضیان با بازدید از این انبار، با آسودگی خاطر جهت تأمین قطعات همراه شوند. لازم به ذکر است مدیران خودرو درنظر دارد با برگزاری مسابقه اینستاگرامی در مورد بیشترین پیمایش با خودرو تیگو ۵، به ۵ نفر از دارندگان این خودرو که بیشترین مسافت را با تیگو ۵ طی کرده‌اند، هدایای ارزشمندی اهدا کند. همچنین به ۳۰ نفر بعد جوایز ارزشمندی اعطا خواهد شد. علاقه مندان برای شرکت در این مسابقه می‌توانند تا دوم بهمن تصویر کیلومترشمار و شماره شاسی خودرو خود را به پیج رسمی این گروه ارسال کنند.

تیگو 5 شاسی بلند جوان پسند با بالاترین میزان رضایتمندی از مشتــریان

اخبارخودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

2 دیدگاه ها برای "تیگو ۵ شاسی بلند جوان پسند با بالاترین میزان رضایتمندی از مشتــریان"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
R.Gh
مهمان

من ۴ ساله دارمش. یه خودروی خانوادگی بسیار خوبه

R.Gh
مهمان

تی گو ۵ یک خودروی عالی خانوادگی هست.من ۴ ساله مدل ۹۶ رو دارم و ازش راضیم