جریمه ورود خودروهای بدون مجوز به محدوده طرح ترافیک + هزینه ورود به طرح

شنبه 17 فروردین 98 ساعت 12:29
جریمه ورود خودروهای بدون مجوز به محدوده طرح ترافیک + هزینه ورود به طرح

روند جریمه خودروهای متخلفی که بدون داشتن مجوز، به محدوده طرح ترافیک وارد شدند از ساعت ۶:۳۰ امروز از سر گرفته شد.

موضوع ورود به محدوده طرح ترافیک سالهاست که برای تهرانی‌ها به معضل تبدیل شده است محدوده‌ای که به گفته مسئولان روزانه تنها نزدیک به ۱۰۰ هزار خودرو اجازه ورود به آن را دارند.

محدوده‌ای که در سالهای گذشته کمی وسیع‌تر شده و محدوده وسیع‌تر شده با نام زوج و فرد شناسایی می‌شود.

پیش از این و در سالهای پیش از ۹۷ زمان ورود به محدوده طرح ترافیک بین ساعت ۶: ۳۰ تا ۱۷: ۳۰ و زمان ورود به محدوده زوج و فرد ۶: ۳۰ تا ۱۹ بود ولی در سال ۹۷ زمان ورود به این دو محدوده یکسان شد و به این ترتیب تهرانی‌ها برای ورود به محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک بین ساعت ۶: ۳۰ تا ۱۹ محدودیت‌هایی داشتند.

هر ساله در تعطیلات نوروزی و به جهت راحتی مسافران نوروزی و همچنین راحتی تهران‌های برا یدید و بازدیدهای ابتدای سال دوربین‌های ثبت تخلفات طرح ترافیک از ابتدای تعطیلات تا انتهای تعطیلات خاموش می‌شدند.

امسال هم در تاریخ ۲۸ اسفند ماه در ساعت ۱۹ دوربین‌های طرح ترافیک اصطلاحاً خاموش شده و ثبت تخلف خودروهای بدون مجوز متوقف شد.

اکنون براساس اعلام مسئولان شهری و پلیس راهور فعالیت دوربین‌های ثبت تخلف از ساعت ۶: ۳۰ امروز شروع شده است و افراد متقاضی برای ورود به محدوده طرح ترافیک باید اقدام به اخذ مجوز از طریق سامانه کنند.

این در حالی است که هزینه ورود به محدوده طرح ترافیک در سال ۹۷ به شرح زیر بوده است که هنوز خبری از افزایش قیمت آن در سال ۹۸ به گوش نرسیده است.

هزینه ورود به طرح ترافیک چقدر است؟

۱- اگر خودرویی ورودش پس از ساعت ۱۰ صبح و خروجش پیش از ساعت ۱۶ ثبت شود، در صورتی که دارای معاینه فنی برتر باشد عوارضش برای آن روز ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان خواهد بود.

۲- اگر خودرویی ورودش پس از ساعت ۱۰ و خروجش پیش از ساعت ۱۶ ثبت شده باشد اما دارای معاینه فنی عادی باشد، عوارض یک روز رفت و آمد برای این خودرو ۱۶ هزار و ۸۰۰ تومان خواهد بود.

۳- اگر ورود خودرویی به داخل محدوده طرح ترافیک پیش از ساعت ۱۰ و خروجش قبل از ساعت ۱۶ باشد اگر دارای معاینه فنی برتر باشد عوارضش ۱۹ هزار و ۲۰۰ تومان خواهد بود.

۴- اگر ورود خودرویی به داخل محدوده طرح ترافیک پیش از ساعت ۱۰ و خروجش قبل از ساعت ۱۶ باشد اگر دارای معاینه فنی عادی باشد نرخ عوارض برای این خودرو ۲۴ هزار تومان خواهد بود.

۵- اگر ورود خودرویی پیش از ساعت ۱۰ و خروج آن هم پس از ساعت ۱۶ باشد اگر این خودرو معاینه فنی برتر داشته باشد نرخ عوارض ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومان خواهد بود.

۶- اگر ورود خودرویی پیش از ساعت ۱۰ و خروج آن هم پس از ساعت ۱۶ باشد اگر این خودرو با این وضعیت دارای معاینه فنی عادی باشد ۳۶ هزار تومان عوارض برای آن محاسبه می‌شود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "جریمه ورود خودروهای بدون مجوز به محدوده طرح ترافیک + هزینه ورود به طرح"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
مسعود
مهمان

سر فصل مطلب نوشته جریمه خودروهای بدون مجوز به محدوده طرح ترافیک
تو توضیحات مبلغ ورود و ساعت رو زده
اصلا از جریمه مطلبی ننوشته