خودروسازان به جای فروش نقدی تعهدات قبلی را تسویه کنند

شنبه 11 اسفند 97 ساعت 15:49
خودروسازان به جای فروش نقدی تعهدات قبلی را تسویه کنند

یک عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت تسویه تعهدات پیشین خودروسازها به جای فروش نقدی خودرو بر ضرورت ورود صدا و سیما به این موضوع و پاسخگو کردن مسئولان دولتی تاکید کرد.

محمدرضا منصوری، اظهار کرد: در روزهای گذشته علی رغم پیش ثبت نام‌هایی که شده و طلبی که مردم از خودروسازها دارند شاهد فروش نقدی خودرو هستیم و تعهدات قبلی به فراموشی سپرده شده است. این در حالی است که تعهدات جدید ایجاد می‌شود.

وی افزود: مسئولان و مقامات ذیربط باید پاسخگوی این موضوع باشند، چون قاعدتاً باید اول خودروسازها نسبت به تسویه تعهدات قبلی اقدام کنند و بعد فروش نقدی و مستقیم داشته باشند تا موجب آزرده شدن خاطر مردم نشوند.

نماینده مردم ساوه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نکند به جایی برسد که فقط پول و سود پول کسانی که برای پیش فروش ثبت نام کرده بودند به آنها داده شود یا آنقدر به درازا بکشد که مدیران عوض شوند و معلوم نشود که تعهدات به کجا می‌رسد.

منصوری با ذکر این که «صداوسیما باید صدای مردم را به گوش مسئولان برساند»، اضافه کرد: صداوسیما می‌تواند در پاسخگو کردن مسئولان دولتی مؤثر باشد، در حالی که الان مدتی است به این موضوع نمی‌پردازند و یا خودروسازان را به چالش نمی‌کشند. مهم است که مسئولان دولتی و خودروسازان را توسط صداوسیما پاسخگو کنیم تا آنها بگویند چه زمانی می‌خواهند خودروهای پیش فروشی را به مردم بدهند و با چه روشی این کار را انجام می‌دهند؟.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در خصوص احتمال استفاده مجلس شورای اسلامی از ابزار نظارتی خود برای حل موضوع افزایش قیمت خودرو هم اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی کاری نمی‌تواند انجام دهد. تحقیق و تفحص خروجی لازم را ندارد همچنان که در موارد زیادی بدون نتیجه مانده است. ضمن این‌که اگر تحقیق و تفحص هم انجام گیرد، باید پس از آن قوه قضاییه وارد شود در حالی که همین الان دادستان به عنوان مدعی‌العموم می‌تواند وارد شود و حق مردم را مطالبه کند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar