خودروسازان در طراحی و کیفیت خودروها تجدیدِ نظر کنند

چهارشنبه 31 اردیبهشت 99 ساعت 11:33
خودروسازان در طراحی و کیفیت خودروها تجدیدِ نظر کنند

یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: خودروسازان باید تغییرات اساسی در کیفیت و مدل خودروها دهند، بسیاری از خودروها سال‌ها است که تولید می‌شوند و هیچ تغییری در مدل و کیفیت آنان داده نمی‌شود.

اصغر سلیمی در مورد وضعیت بازار خودرو، اظهار کرد: خودرو و داشتن آن یکی از ملزومات اساسی است که مردم به آن احتیاج دارند، بنابراین باید کمک کنیم که وضعیت آشفته‌بازار خودرو به سر منزل مقصود برسد. مشکلاتی ایجاد شده که خودرو به راحتی به دست مصرف کننده نمی‌رسد و در این بین بعضی افراد با دلالی و رانت در این صنعت باعث شده‌اند که قیمت کارخانه‌ای خودرو با قیمت بازار تفاوت چشمگیری داشته باشد.

وی افزود: این افراد با سوء استفاده از شرایط به وجود آمده و با رانتی که در اختیار دارند به جای فکر کردن به منافع مردم به فکر پر کردن جیب‌های خود هستند. بازار خودرو در حال حاضر متشنج است و افرادی که نیاز واقعی به خودرو دارند قادر نیستند خودروی مورد نظر خود را خریداری کنند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با تغییراتی که در نحوه ثبت نام و تحویل به موقع خودرو به مردم به وجود آمده، این امید وجود دارد که در قیمت خودرو شاهد تغییراتی باشیم. سازمان بازرسی کشور و دستگاه قضایی باید با دلالان خودرو که خودروهای بسیاری را در پارکینگ‌ها پنهان کرده‌اند و نمی‌گذارند این خودروها در اختیار مردم قرار گیرد برخورد جدی کنند.

سلیمی با ذکر اینکه خودروسازان نباید به شرایط موجود اکتفا کنند، گفت: خودروسازان باید توجه داشته باشند که تغییرات اساسی در کیفیت و مدل خودروها دهند. بسیاری از خودروها سال‌ها است که تولید می‌شوند و هیچ تغییری در مدل و کیفیت آنان داده نمی‌شود. وقتی خودرویی را از چرخه تولید حذف می‌کنیم، خودروی جایگزین شده آن خودرو تفاوت چندانی از نظر کیفیت با خودروی حذفی ندارد.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، یادآوری کرد: بنابراین برای تحول در صنعت خودروسازی کشور باید رضایت مشتریان جلب شود و خودروسازان در طراحی خودروها تجدید نظر کنند. با وضعیت کنونی که مردم از نظر معیشتی دچار مشکل هستند خودرو باید با قیمت مناسب و کیفیت بالا در اختیار مشتری قرار بگیرد.

وی با ذکر اینکه قیمت کنونی خودروها کاذب است، افزود: دلیل بسیاری از تصادف‌ها تولید خودروهای بی‌کیفیت است، بنابراین باید روی ایمنی خودروها کار و دست دلالان از بازار خودرو قطع شود. همچنین باید صنعت خودرو از بخش دولتی به بخش خصوصی واگذار شود تا رقابت میان تولیدکنندگان به وجود بیاید و در این صورت کیفیت خودروها هم افزایش می‌یابد.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar