رفع مشکل تردد خودروهای گردشگران خارجی

یکشنبه 10 بهمن 00 ساعت 14:07
رفع مشکل تردد خودروهای گردشگران خارجی
کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به منظور رفع مشکلات تردد و حضور خودروهای گردشگران خارجی در ایران با سازمان تعزیرات حکومتی و گمرکات کشور وارد تعامل شد.

محمد حسین صوفی مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در نشستی مشترک با علی وکیلی مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک جمهوری اسلامی ایران و علی مرادی معاون مدیرکل پیشگیری و نظارت بر قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی کشور که در محل غرفه کانون در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سی و پنجمین نمایشگاه ملی صنایع دستی تهران برگزار شد برای همکاری در رفع مشکل تردد گردشگران خارجی در ایران اعلام آمادگی کرد.

این همکاری و هم افزایی در پی بروز مشکل در زمینه حضور بیش از سه ماه خودرو گردشگران خارجی در کشور و اعلام وقوع قاچاق(بر اساس قوانین و مقررات حاکم) از سوی گمرکات اجرایی کشور به سازمان تعزیرات حکومتی که به بازداشت و در مواردی زندانی شدن جهانگردان منتج می شد، آغاز می شود.

در این نشست مقرر شد بخش نامه اجرایی مبنی بر ضرورت تعامل و هماهنگی بیش از پیش با کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران توسط گمرکات اجرایی کشور تنظیم و به تمامی مبادی ورودی و خروجی کشور ابلاغ شود تا پیش از اعلام وقوع قاچاق که به صورت ناخواسته توسط گردشگران خارجی به ثبت می رسید، اقدامات لازم از سوی کانون انجام شود.

بر این اساس پس از آغاز همکاری های فی مابین این سه نهاد، گمرکات کشور به کانون جهانگردی و اتومبیلرانی اعلام خواهد کرد تا از طریق تعامل با کلوپ جهانگردی و اتومبیلرانی کشور مبدأ به جهانگردانی که بیش از مدت مقرر در ایران حضور دارند در خصوص تعیین وضعیت خروج وسایل نقلیه موتوری آنان از ایران هشدار دهند تا از درگیری گردشگران خارجی با موضوع قاچاق ناخواسته پیشگیری شود.

جهانگردانی که در این زمینه دچار سردرگمی و یا موانعی شده اند می توانند با امور بین الملل کانون جهانگردی دو اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران تماس حاصل کنند.

پرشین خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar