خودرویی‌ها صعودی شدند نفتی‌ها نزولی

چهارشنبه 17 بهمن 97 ساعت 17:40
خودرویی‌ها صعودی شدند نفتی‌ها نزولی

سهم‌های خودرویی امروز با افزایش قیمت رو به رو شدند ولی نفتی‌ها کاهش قیمت را تجربه کردند و در نهایت شاخص کل بورس ۱۴۱ واحد رشد کرد.

روز پیش سهم‌های کوچک با رشد قیمت رو به رو شدند و خیلی از سهم‌های بزرگ کاهش قیمت را تجربه کردند و این موضوع موجب شد نماگر اصلی بازار خلاف جهت شاخص هم وزن حرکت کند. ولی امروز نماگر اصلی بازار سرمایه هم جهت با شاخص هم وزن رشد کرد و بازار با روند آرامی سبز باقی ماند.

در معاملات امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۱۴۱ واحد رشد کرد و به رقم ۱۵۸ هزار و ۵۳۵ واحدی رسید. شاخص کل هم وزن هم با ۱۶۹ واحد رشد تا رقم ۲۹ هزار و ۵۹۷ واحدی بالا رفت.

شاخص آزاد شناور امروز با ۳۴۲ واحد افزایش تا رقم ۱۷۵ هزار و ۹۸۰ واحدی افزایش یافت و شاخص بازار اول با ۲۱۲ واحد رشد عدد ۱۱۸ هزار و ۴۴ واحدی را تجربه کرد اما شاخص بازار دوم با ۲۳۲ واحد کاهش تا رقم ۳۰۹ هزار و ۸۰۶ پایین رفت.

در آخرین روز معاملات تالار شیشه‌ای معاملات سهام شماری از شرکت‌ها در گروه کانه‌های فلزی، فلزی و شماری از نمادهای پالایشی بیشترین تأثیر را در نوسانات شاخص کل داشت؛ بطوری که توسعه معادن و فلزات بیشترین سهم را در کاهش شاخص‌های بازار سهام داشت و یک تنه ۱۰۶ واحد شاخص کل را به سمت پایین هدایت کرد.

پالایش نفت تهران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس هم در کنار این شرکت ۲۷ و ۲۶ واحد تأثیر کاهنده روی شاخص‌های بازار داشتند.

دو نماد بانکی امروز پس از چند روز سعی کردند شاخص بازار را افزایش دهند؛ به صورتی که بانک ملت، بانک تجارت از نمادهای تأثیرگذار در جهت مثبت بودند. ملی صنایع مس ایران و سرمایه گذاری غدیر هم هر کدام ۸۱ و ۵۶ واحد تأثیر افزاینده روی شاخص کل داشتند.

در گروه کانه‌های فلزی سهم‌ها اکثراً کمتر از یک درصد نوسان قیمت رو به بالا یا پایین را تجربه کردند. بیشتر شرکت‌ها در این گروه این روزها دغدغه معاملات و مراودات بانکی بین‌المللی را دارند.

در گروه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری هم علی رغم رشد قیمت سهام بانک مسکن، بانک تجارت و بانک دی و بانک خاورمیانه و مابقی سهم‌ها با کاهش قیمت مواجه شدند ولی خودرویی‌ها امروز در گردشی ۱۸۰ درجه یک دست سبز پوش شدند؛ اگرچه که خیلی از سهم‌ها در این گروه کمتر از یک درصد رشد کردند ولی رشد کردن یک درصد قیمت آنها جای تأمل داشت.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۴۲۴ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم ۱.۶ میلیون سهم و اوراق مالی را ثبت کرد. همچنین تعداد معاملات این بازار از رقم ۱۴۲ هزار و ۳۲۰ گذشت.

آیفکس هم ۱۲ واحد رشد کرد و رقم ۱۹۳۴.۸۵ را تجربه کرد. ارزش معاملات فرا بورس ایران به ۳۶۲ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم ۱.۱ میلیارد سهم و اوراق مالی را پشت سر گذاشت.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar