خودرو برای سرمایه گذاری گزینه مناسبی نیست

دوشنبه 3 تیر 98 ساعت 11:21
خودرو برای سرمایه گذاری گزینه مناسبی نیست

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس عقیده دارد خرید خودرو گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری در شرایط طبیعی نیست ولی هم اکنون به خاطر نبود بازارهای امن مردم ناچارند برای حفظ ارزش پول خود به سراغ خرید چهارچرخ‌ها روند.

محمدرضا نجفی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص دلیل استقبال مردم از بازار خودرو، گفت: سیاست‌گذاری‌ها در اقتصاد کلان باید به طوری باشد که ابزارهای مناسبی برای حفظ سرمایه و سرمایه‌گذاری در اختیار  مردم قرار دهد، با تحقق این امر سیل نقدینگی در جامعه مدیریت می‌شود.

ضرورت تجمیع سرمایه‌های خُرد با سیاست‌گذاری مناسب

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با ذکر اینکه ابزارهای حفظ و مدیریت مولد سرمایه باید متنوع باشد، افزود: با سیاست‌گذاری مناسب در ابعاد ملی باید زمینه تجمیع سرمایه‌های خُرد فراهم و این منابع در تولید به کار گرفته شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: سیاستگذاران می‌توانند زمینه افزایش و تنوع ابزارهای ذخیره ثروت مانند بیمه‌های زندگی، صندوق سرمایه‌گذاری، صندوق زمین و مسکن و ...  را  فراهم کنند تا فشار نقدینگی و در نتیجه سفته بازی بر صنعت خودرو و بازار مسکن کاهش یابد.

وی نقش بانک‌ها را در تجمیع سرمایه‌های خرد مؤثر دانست و اظهار کرد: بانک‌ها باید بتوانند با به‌کارگیری سیاست‌های مناسب سرمایه‌های خرد را تجمیع و در اختیار نظام تولید قرار دهند.

مردم با سرمایه‌های خرد گزینه‌های چندانی برای سرمایه‌گذاری ندارند

این نماینده مردم در مجلس دهم همچنین بورس را بازار مناسبی برای سرمایه گذاری برشمرد و یادآوری کرد: مردم با سرمایه‌های خرد گزینه‌های چندانی برای سرمایه‌گذاری ندارند پس ناچارند برای حفظ قدرت ارزش پول خود به سراغ بازارهای محدود از جمله خودرو روند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمی‌توان از مردم انتظار داشت به دنبال حفظ ارزش پول خود نباشند، ادامه داد: در شرایط نرمال که بازارهای مناسبی برای سرمایه‌گذاری در اختیار مردم قرار دارد خرید خودرو انتخاب خوبی برای حفظ ارزش پول نیست ولی در وضعیت کنونی قدرت خرید به شدت کاهش پیدا کرده و مردم به دنبال حفظ ارزش پول خود هستند پس به سراغ بازار خودرو می‌روند.

صنعت خودروسازی بدون کمترین هزینه و کوششی بازاری تشنه و چاه ویلی از تقاضا در اختیار دارد

نجفی با بیان اینکه خودرو گزینه اولویت‌داری برای سرمایه گذاری در وضعیت طبیعی نیست، تصریح کرد: استقبال مردم از خرید خودرو به نفع این صنعت است چون که مشکل اصلی هر صنعتی به دست آوردن بازار است ولی هم اکنون صنعت خودروسازی بدون کمترین هزینه و کوششی بازاری تشنه و چاه ویلی از تقاضا در اختیار دارد.

وی ادامه داد: باید پیش از آنکه به دنبال نصیحت و ارشاد مردم برای نخریدن خودرو باشیم، سیاستگذاران و اداره کنندگان صنعت خودروسازی را مورد خطاب قرار دهیم؛ که چرا با برنامه‌ریزی و اقدولیت به هنگام برای تولید و تأمین کافی، نیاز بازار را تأمین نکردند.

مردم بازار امن و متناسبی برای سرمایه گذاری ندارد

رییس کمیته تحقیق و تفحص از خودروسازی‌ها، بیان کرد: بازار امن و متناسبی برای سرمایه گذاری در اختیار مردم قرار ندارد در نتیجه سرمایه‌ها به سمت خرید خودرو سوق داده می‌شود. اگر مدیریت کارآمدی بر صنعت خودروسازی اعمال می‌شد استقبال مردم از خرید خودرو، بهترین وضعیت را برای خودروسازان رقم می‌زد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با ذکر اینکه وزارت صمت باید تأمین و  بازار را مدیریت کرده و تولید را اصلاح کند، افزود: تدابیر و سیاست‌های داشته یا نداشته در مدیریت این حوزه و ضعیت کنونی بازار را رقم زده است.

خانه ملت

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar