خودرو تبدیل به کامپیوتر متحرک شده است

چهارشنبه 30 بهمن 98 ساعت 17:22
خودرو تبدیل به کامپیوتر متحرک شده است

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: حرکت به سوی تکنولوژی و فناوری‌های نوین در عصری که خودرو به کامپیوتر متحرک تبدیل می‌شود، ضروری است؛ در غیر اینصورت دیگران مانند تسلا و گوگل که خودروساز هم نیستند، وارد این بازار شده و آن را در اختیار می‌گیرند.

سورنا ستاری در مراسم عقد تفاهم‌نامه ایران خودرو با شرکت‌های دانش‌بنیان برای طراحی و تولید قطعات خودرو در محل گروه صنعتی ایران خودرو، اظهار کرد: صنایع کشور مرتب از افزایش عمق داخلی‌سازی قطعات و تجهیزات خود یاد می‌کنند، اما این اقدامات منجر به اشتغال‌زایی برای افراد تحصیل‌کرده نمی‌شود. آوردن طراحی‌های خودرویی از خارج و کپی‌کاری، اگرچه باعث اشتغال‌زایی می‌شود، اما بیشتر مربوط به کشورهایی است که سرمایه‌گذاری بر روی نیروی انسانی خود انجام نداده باشند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تاکید کرد: باید طراحی‌ها، ماشین‌سازی‌ها و ساخت خطوط خودروسازی از خودمان باشد؛ اینکه تفکرات اصلی از دیگر کشورها بیاید، تنها مفهوم کارخانه‌داری است.

ستاری تصریح کرد: حرکت صنعت خودرو به سمت دانش‌بنیان شدن موجب می‌شود طی سال چندین پلتفرم و مدل‌های گوناگون خودرویی طراحی و تولید شود و اگر صنعت خودرو در این حوزه‌ها به درستی ورود کند، موتور محرکه بسیاری دیگر از بخش‌ها خواهد بود. باید به سمت هوشمندسازی خودروها و خودروهای برقی حرکت کرد، چون که در غیر اینصورت دیگران که بعضاً خودروساز هم نیستند، ورود کرده و بازار را در اختیار می‌گیرند؛ آن زمان دیگر  صنعت خودروسازی ما نابود می‌شود. امروز شاهدیم کمپانی‌های تسلا و گوگل که خودروساز نیستند، خودرو می‌سازند، «وقتی پلتفرم خودروها از خودمان نیست، زمانی که تحریم نباشیم با فرانسوی‌ها کار کرده و زمانی که تحریم می‌شویم، در نهایت با چینی‌ها کار می‌کنیم» که این ضعف بزرگی است. 

در پایان این مراسم تفاهم‌نامه‌های همکاری فناورانه بین شرکت‌های دانش‌بنیان و ساپکو به امضا رسید.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar