جزئیات الکترونیکی شدن نقل و انتقال خودرو و تعویض پلاک

یکشنبه 25 خرداد 99 ساعت 11:21
جزئیات الکترونیکی شدن نقل و انتقال خودرو و تعویض پلاک

رییس پلیس راهور ناجا جزئیات الکترونیکی شدن نقل و انتقال خودرو و تعویض پلاک را تشریح کرد.

سردار سیدکمال هادیانفر در حاشیه رزمایش ارتقای توان و تحرک عملیاتی پلیس راهور ناجا که صبح امروز در دانشگاه علوم انتظامی ناجا برگزار شد، گفت:‌ از سال پیش و با همراهی فرمانده ناجا در راستای تقویت و تحرک پلیس راهور اقداماتی در این پلیس انجام گرفت.  در همین راستا سال پیش خودروهای تاکتیکی را توسعه دادیم و آنها را در ۱۱۱ گردنه برفگیر کشور به کار گرفتیم.

وی با ذکر اینکه امسال هم ۱۰۰۰ دستگاه خودرو به توان گشتی پلیس راهور اضافه خواهد شد، گفت: در این رزمایش شاهد حضور ۲۶۰ دستگاه از این خودروها بودیم. اگر این توسعه و تقویت چه در حوزه‌های خودرویی سبک و چه موتور و چه ناوگان سنگین راهور اتفاق بیفتد، آمایش گشتی‌های ما از ۴۹ کیلومتر به ۳۷ کیلومتر کاهش پیدا خواهد کرد که این منجر به افزایش تحرک پلیس و تیم‌های گشتی پلیس راهور در جاده‌ها و شهر خواهد شد.

هادیانفر در خصوص نقل و انتقال خودروها و شیوه جدید برای الکترونیکی شدن فرآیند آن هم گفت: سال‌ها بود که نقل و انتقال روند قدیمی و البته منطبق بر قانون انجام می‌شد. در شرایط جدید تحول سیستمی داریم و به زودی خدمات نقل و انتقال در تمامی ۴۶۰ مرکز ما در سراسر کشور در بستر شبکه ملی اطلاعات ارائه خواهد شد.

رییس پلیس راهور ناجا در خصوص جزئیات این طرح هم گفت: خریدار و فروشنده  قبل از دریافت خدمات احراز هویت می‌شوند و پس از آن می‌توانند تمامی خدمات خدمات را به شکل الکترونیکی دریافت کرده و تمام پرداخت‌ها و دیون دولتی و هزینه‌ها و ... را در همین بستر پرداخت کنند. در نهایت هم با توجه به الزام قانون فرآیند سلامت اسناد، بازدید از خودرو و نصب پلاک در مراکز انجام می‌شود.

به گفته هادیانفر هم اکنون این طرح به شکل آزمایشی در چند مرکز واقع در تهران انجام خواهد شد اما در صورت اجرای سراسری آن میانگین ۹۰ دقیقه زمانی که برای دریافت خدمات به کار گرفته می‌شود به کمتر از ۱۵ دقیقه کاهش پیدا خواهد کرد.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar