خودروهای بالای ۱ میلیون تومان جریمه توقیف می‌شوند

چهارشنبه 10 اردیبهشت 99 ساعت 10:43
خودروهای بالای 1 میلیون تومان جریمه توقیف می‌شوند

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا گفت: رانندگانی که جرائم آن‌ها بیش از ۱۰ میلیون ریال است، نسبت به پرداخت آن اقدام کنند چون که براساس قانون توقیف می‌شوند.

سرهنگ "محمدحسن ابراهیم پور" با اعلام این خبر، اظهار داشت: براساس تبصره ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی آن دسته از رانندگانی که مبلغ جرائم رانندگی آن‌ها بیش از ۱۰ میلیون ریال باشد، مشمول توقیف فیزیکی و سیستمی می‌شوند.

وی ادامه داد: برابر این قانون رده‌های عملیاتی درون و برون شهری پلیس راهور نیروی انتظامی به محض رویت چنین خودروهایی، موظف به توقیف وسیله نقلیه در استان‌های کشور هستند تا این جرائم پرداخت شود.

این مقام انتظامی اضافه کرد: رانندگان می‌توانند از طریق سامانه اینترنتی راهور ۱۲۰ و سامانه پیامکی ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ و همچنین مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +۱۰ از میزان تخلفات خودروی خود مطلع شوند.

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا گفت: رانندگان وسائط نقلیه‌ای که مرتکب تخلفات رانندگی حادثه‌ساز می‌شوند علاوه بر اعمال جریمه رانندگی نمره منفی اخذ می‌کنند و در سوابق گواهینامه رانندگی آنان در سامانه اجرائیات ثبت می‌شود.

وی افزود: در صورت تکرار تخلفات یادشده و به حدنصاب رسیدن ۳۰ نمره منفی در مرحله اول، گواهینامه آنان به مدت سه ماه ضبط و از رانندگی محروم می‌شوند.

به گزارش سایت پلیس، سرهنگ ابراهیم پور یادآوری کرد: برابر تبصره ۲ ماده ۷ همین قانون در صورتی که متخلف به مدت ۶ ماه از زمان آخرین تخلف منجر به نمره منفی مرتکب هیچ یک از تخلفات راهنمایی و رانندگی نشود همه نمرات منفی ناشی از تخلفات ارتکابی گذشته بدون اثر می‌شود و تخلفات بعدی وی به عنوان تخلف اول او محسوب می‌شوند.

پلیس راهور

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar