درخواست رسمی پلیس برای اصلاح طرح ترافیک جدید تهران

شنبه 6 مهر 98 ساعت 10:28
درخواست رسمی پلیس برای اصلاح طرح ترافیک جدید تهران

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از درخواست رسمی پلیس برای اصلاح طرح ترافیکی «کاهش» در تهران خبر داد.

سردار سید کمال هادیانفر دراین خصوص گفت: ما پس از اجرای طرح ترافیک جدید تهران که در محدوده طرح زوج یا فرد به اجرا درآمده و به طرح کاهش معروف است، پلیس راهور بررسی‌های خود را در این مورد انجام داده و معلوم شد که این طرح تاثیری در دو هدف اصلی خود یعنی کاهش آلودگی هوا و کاهش ترافیک نداشته است و علاوه بر آن مشکلاتی را هم بر مردم ایجاد کرده و موجب نارضایتی بعضی از آنان هم شده است.

وی با ذکر اینکه در همین راستا مقرر شد تا پلیس در نامه‌ای رسمی به شهرداری این موارد را مطرح کند، گفت: با دستور فرمانده ناجا بنا شد تا نامه‌ای در این مورد با امضای رییس پلیس پایتخت به آقای حناچی شهردار تهران ارسال شود که طی هفته‌های اخیر این نامه نگارش و برای ایشان ارسال شد.

رییس پلیس راهور ناجا ادامه داد: در آن نامه صراحتاً از شهرداری تهران در خواست کردیم که این طرح را متوقف کند، چون که همانطور که گفتم به زیان مردم و ترافیک بوده و منجر به کاهش آلودگی هوا هم نشده است.

هادیانفر با ذکر اینکه طرح کاهش مشکلاتی را در رینگ دوم ترافیک در مرکز تهران ایجاد کرده بود، در خصوص اینکه آیا پلیس طرح جایگزین این طرح را هم به شهرداری پیشنهاد داده یا خیر، گفت: در همان نامه طرح و پیشنهادات جایگزین را هم به شهرداری ارائه کرده‌ایم.

وی در خصوص جزئیات بیشتر از این طرح هم گفـت: در این طرح در طول هفته مردم یک و نیم روز می‌توانند وارد محدوده طرح کاهش شوند و برای مابقی روزها هم اگر پول بدهند هیچ محدودیتی برایشان وجود نخواهد داشت و این یعنی مدیریتی در این مورد وجود ندارد و بیشتر بحث درآمد مطرح است. ما در طرح پیشنهادی تعداد چهار میلیون خودرو در تهران را را به یک سوم تقسیم کردیم و زمان حضور مجاز خودروها در محدوده طرح کاهش را از یک و نیم روز طرح فعلی به دو روز در هفته افزایش دادیم. برای رفت و آمد بیشتر از آن هم خواستار اعمال ماده ۱۸ شدیم، یعنی اگر فردی بیشتر از حد مجاز وارد این محدوده شد باید جریمه شود.

هادیانفر در خصوص شهروندانی که دارای کار اضطراری در این محدوده باشند هم گفت:  برای موضوعات اضطرای مردم هم باید طرح روزانه بفروشند، ولی به صورت محدود و مشخص.

وی همچنین در خصوص ترکیب شورای ترافیک تهران و رأی پلیس در این شورا هم گفت: ما از شهردار تهران خواسته‌ایم تا این موضوع را در نشست شورای ترافیک مطرح کند. پلیس راهنمایی و رانندگی براساس قانون مدیریت ترافیک بر عهده دارد در این حوزه رفت و آمد و ترافیک جزو موضوعاتی است که پلیس مسئول آن است. این درخواست ما هم بر اساس نظرات و کارشناسی‌ها در خصوص طرح کاهش انجام شده و رییس پلیس راهور تهران هم اظهارنظرهای فنی را در این مورد بیان کرده است و نگارش نامه هم پس از این موارد مطرح شد.

وی ادامه داد: در همین راستا هم در نامه صراحتاً تاکید شده که این طرح نیاز تهران برای کاهش ترافیک را مرتفع نکرده است و علاوه بر آن منجر به افزایش درخواست سفر و ایجاد گرده ترافیکی شده و بار مالی را هم بر مردم اضافه کرده است. ما منتظر پاسخ شهردار تهران به درخواست پلیس هستیم و اگر در نشست شورای ترافیک به این موارد توجه نشده و در ایفای حق و حقوق مردم اقدام نشود، موضوع را در نشست شورای عالی ترافیک خواهیم برد و در آنجا بررسی خواهیم کرد.

رییس پلیس راهور ناجا ابراز عقدیه کرد: به نظر می‌رسد آنچه که اصرار شهرداری هست بیشتر برای پولش است و ربطی به مدیریت ترافیک ندارد، چون درآمد زیادی دارد و هیچ خیر و صلاحی برای کاهش ترافیک و آلودگی هوا در آن وجود ندارد.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar