رانندگی بدون گواهینامه با موتورسیکلت برقی خلاف مقررات است

سه شنبه 30 مهر 98 ساعت 11:50
رانندگی بدون گواهینامه با موتورسیکلت برقی خلاف مقررات است

معاون فنی و مهندسی پلیس راهور ناجا گفت: رانندگی بدون گواهینامه با موتورسیکلت با حجم کمتر از ۵۰ سی سی یا برقی خلاف مقررات است.

سرهنگ محمدعلی زارع معاون فنی و مهندسی پلیس راهور ناجا در مورد رانندگی بدون گواهینامه با موتورسیکلت‌های برقی و موتورسیکلت با حجم کمتر از ۵۰ سی سی اظهار داشت: مشاهده می‌شود که عده‌ای بدون داشتن گواهینامه با موتورسیکلت‌های با حجم کمتر از ۵۰ سی سی و یا برقی اقدام به رانندگی می‌کنند که این عمل بر خلاف قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است.

وی با اشاره به تبلیغ اشتباه بعضی از فروشندگان در مورد موتورسیکلت‌های برقی یا با حجم کمتر از ۵۰ سی سی بیان کرد: برخی از فروشندگان هنگام فروش به خریداران اعلام می‌کنند که این قبیل وسایل نقلیه به پلاک و گواهینامه نیاز ندارند که این اظهارات خلاف قوانین و مقررات هستند، چون که براساس قانون هرنوع وسیله نقلیه‌ای که در راه‌های عمومی رفت و آمد می‌کنند نیاز به پلاک و گواهینامه دارند.

سرهنگ زارع ادامه داد: بعضی از موتورسیکلت‌ها در بنادر و بارانداز‌ها برای رفت و آمد‌های کوتاه مورد استفاده قرار می‌گیرند و به موتور‌های پاکشتی معروف هستند. هم اکنون هم شماری از شهروندان نسبت به خرید موتورسیکلت‌های یاد شده و رفت و آمد در معابر اقدام می‌کنند که این عمل بر خلاف قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است.

وی تصریح کرد: طبق ماده (۲) آئین نامه راهنمایی و رانندگی و ماده (۱) آیین نامه صدور انواع گواهینامه رانندگی، داشتن پلاک و گواهینامه برای کلیه وسایل نقلیه که در راه‌ها رفت و آمد می‌کنند الزامی است و استثنائی ندارد.

معاون فنی و مهندسی پلیس راهور ناجا در پایان یادآوری کرد: طبق قوانین و مقررات یادشده مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی در سراسر کشور از رفت و آمد وسایل نقلیه‌ فاقد پلاک و گواهینامه جلوگیری می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar