شماره گذاری خودروهای بعد از ۲۲ بهمن با مدل ۱۴۰۲ !

شنبه 19 اسفند 02 ساعت 14:58
شماره گذاری خودروهای بعد از 22 بهمن با مدل 1402 !

پلیس راهور اعلام کرده بود خودروهایی که بعد از ۲۲ بهمن از کارخانه ترخیص شوند مدل آنها ۱۴۰۳ ثبت می‌شود، اما در عمل چنین چیزی رخ نداد!

۲۲ بهمن ماه امسال بود که پلیس راهور خبر خوشی در مورد شماره گذاری خودروهایی که بعد از ۲۲ بهمن از کارخانه ترخیص می‌شوند اعلام کرد و گفت: تمهیداتی اندیشیده شده تا خودروهایی که از ۲۲ بهمن به بعد از کارخانه ترخیص می‌شوند به جای  ۱۴۰۲ مدل آنها ۱۴۰۳ شماره‌گذاری شود.

سردار تیمور حسینی رئیس پلیس راهور در همین راستا تاکید کرده بود: البته اگر کارخانه شماره شاسی خودرویی را قبل از ۲۲ بهمن به پلیس راهور اعلام کرده باشد و بخواهد بعد از ۲۲ بهمن آن خودرو را ترخیص کند دیگر مدل خودرو ۱۴۰۳ شماره گذاری نمی شود؛ در واقع شرط شماره‌گذاری خودروها به سال ۱۴۰۳ این است که خودروها بعد از ۲۲ بهمن تولید شوند و شماره شاسی آنها نیز بعد از ۲۲ بهمن به پلیس اعلام شود.

چند روز بعد از این خبر، تماس‌های متعددی با تسنیم از سوی دارندگان حواله خودروهای صفر گرفته شد و این شهروندان شاکی بودند که خودروی خود را بعد از ۲۲ بهمن از کارخانه ترخیص کرده‌اند اما در سند خودرو و برگ سبز آنها مدل خودرویشان ۱۴۰۲ ثبت شده است!

سؤال مشترک این مالکان خودرو این بود که "چرا با وجود اعلام صریح پلیس مبنی بر اینکه: خودروهایی که از ۲۲ بهمن به بعد از کارخانه ترخیص می‌شوند به جای  ۱۴۰۲ مدل آنها ۱۴۰۳ شماره‌گذاری خواهد شد، همچنان شاهد پلاک شدن خودروهای صفر بعد از ۲۲ بهمن با مدل ۴۰۲ هستیم؟! و اگر قرار است شرط و شروطی برای این کار باشد، پلیس آن را به صورت کلی اعلام و برای مردم، امید واهی ایجاد می‌کنند؟!"

بر اساس پیگیری‌های خبرنگار تسنیم، این مسئله همچنان برای صاحبان حواله خودرو که خودروهایشان را از ابتدای اسفند ماه جاری تا به امروز تحویل گرفته‌اند، برقرار است و مدل خودروی آنها ۴۰۲ ثبت شده است!

دود این رویه برای شماره‌گذاری خودروهای ترخیص شده بعد از تاریخ ۲۲ بهمن با همان مدل ۴۰۲ برخلاف وعده پلیس، به چشم مصرف‌کننده می‌رود؛ چرا که مالک این خودروها در حالیکه صرفاً کمتر از یک ماه به پایان سال مانده باید شاهد افت یک ساله مدل خودرو خود باشند! و از سوی دیگر در حالی باید هزینه یک سال عوارض خودرو در سال ۴۰۲ را پرداخت کنند که عملا کمتر از یک ماه از خودرو خود استفاده کرده‌اند!

تسنیم

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar