با نرم‌ افزارهای موبایلی جریمه پرداخت نکنید

سه شنبه 5 بهمن 00 ساعت 12:37
با نرم‌ افزارهای موبایلی جریمه پرداخت نکنید
پلیس راهنمایی و رانندگی با اعلام این که ۳۲ درصد از کل وسایل نقلیه در کشور فرسوده است و این موضوع در کنار تولید وسایل نقلیه ناایمن و ... از جمله دلایل تصادفات رانندگی است، گفت: درخواست ما از شهروندان این است که برای پرداخت جرائم خود به سایت راهور۱۲۰ یا بانک‌های معتبر مراجعه کنند و از نرم‌افزارهایی مانند قبضینو و ... استفاده نکنند.

سردار سیدکمال هادیانفر در نشست خبری صبح امروز خود که در شهرک آزمایش برگزار شد، گفت: حدود ۳۴ درصد از تصادفات رانندگی در کشور ما در جاده‌ها رخ می‌دهد اما حدود ۷۳ درصد از جانباختگان در جاده‌ها هستند که این نشان می‌دهد باید به جاده‌ها توجه ویژه‌تری شود. در حال حاضر ۷۰۰۰ واحد گشتی ما در جاده‌ها فعال است و ۴۶۰۰ دوربین جاده‌ای و ۵۳۰۰ دوربین شهری نیز برای ثبت تخلفات فعال است.

اسقاط «صوری» خودروها

وی از وضعیت اسقاط خودروهای فرسوده نیز انتقاد کرد و گفت: آنچه که به عنوان اسقاط خودرو انجام می‌شود عمدتا صوری است و بیشتر حواله‌ها باطل می‌شود تا اینکه خودرویی اسقاط شود، این یک آسیب جدی است و سهم قابل توجهی هم در تصادفات دارد.

پلیس راهنمایی و رانندگی با بیان اینکه ۳۷ میلیون وسیله نقلیه سبک و سنگین در کشور در حال تردد است، گفت: از این تعداد حدود ۱۲ میلیون دستگاه نیز موتور سیکلت است اما متاسفانه حدود ۳۲ درصد از این وسایل فرسوده است و همانطور که گفتم روند اسقاط نیز مناسب نیست.

هادیانفر افزود: حدود ۸۰ درصد موتورسیکلت‌ها و حدود۸۰ درصد ناوگان حمل ونقل عمومی ما نیز فرسوده است که این یک هشدار جدی است و در تصادفات نیز موثر است.

به گفته وی، تولید خودروی ناایمن، خودروهای فرسوده، کمبود ناوگان امداد هوایی و ... از جمله دلایل تصادفات رانندگی و عوامل موثر بر آن است.

هادیانفر در مورد پرداخت جرائم رانندگی نیز اظهارکرد: درخواست ما از شهروندان این است که برای پرداخت جرائم خود به سایت راهور۱۲۰ یا بانک‌های معتبر مراجعه کنند و از نرم‌افزارهایی مانند قبضینو و ... استفاده نکنند چرا که این نرم افزارها از رسوب پول سود می‌کنند و به همین دلیل در لحظه خلافی تسویه نمی‌شود و همین موضوع مشکلاتی را در مراکز شماره گذاری و ... ایجاد می‌کند.

پرشین خودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar