در ۸ ماه ۴۶ هزار گواهی‌نامه رانندگی بین‌المللی صادر شد

دوشنبه 22 آذر 00 ساعت 14:18
در ۸ ماه ۴۶ هزار گواهی‌نامه رانندگی بین‌المللی صادر شد

روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: در بازه زمانی آغاز فروردین تا پایان آبان‌ماه امسال، ۳۷ هزار و ۱۰۵ نفر مجوز رانندگی بین‌المللی با خودرو یا موتورسیکلت با اعتبار یک سال، یک‌هزار و ۵۴۴ نفر مجوز بین‌المللی خودرو و موتور یک‌ساله و ۷ هزار و ۷۴۶ متقاضی هم مجوز رانندگی بین‌المللی فقط خودرو یا فقط موتورسیکلت با اعتبار سه سال دریافت کرده‌اند.

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی برای ۳۲ هزار و ۲۴۵ دستگاه وسیله نقلیه، دفترچه مالکیت بین‌المللی صادر و به بیش از ۹ هزار خودرو و ۶ دستگاه موتورسیکلت برای خروج موقت از مرز کشورمان پلاک ترانزیت ارائه کرده است.

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به عنوان نماینده رسمی فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی (FIA) تنها مرجع صدور گواهی‌نامه رانندگی بین‌المللی در ایران است، از این رو با استناد به عضویت در کنوانسیون‌های بین‌المللی ۱۹۴۹ ژنو و ۱۹۶۸ وین، همچنین به موجب اصلاح ماده ۲۲ قانون حمل و نقل و عبور کالاهای خارجی از قلمرو دولت جمهوری اسلامی ایران، گواهی‌نامه رانندگی بین‌المللی و دیگر مدارک بین‌المللی خودرو و موتورسیکلت در ایران تنها توسط کانون صادر می‌شود.

مجوز رانندگی بین‌المللی با اعتبار یک سال یا سه سال، دفترچه مالکیت بین‌المللی وسیله نقلیه، پلاک ترانزیت خودرو و موتور سیکلت، صدور یا تمدید دفترچه عبور گمرکی (کارنه دوپاساژ) و کارت عضویت بین‌المللی علامت‌های CD و IR خدماتی است که از سوی دفاتر مستقیم و نمایندگی‌های مجاز حوزه صدور اسناد بین‌المللی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در سراسر کشور ارائه می‌شود.

درخواست‌کنندگان با مراجعه به سامانه اینترنتی به نشانی https://idp.taci.ir می‌توانند بدون نیاز به حضور در دفاتر و نمایندگی‌ها، برای دریافت گواهی‌نامه رانندگی بین‌المللی اقدام کنند.

متقاضیان دریافت گواهی‌نامه‌های رانندگی بین‌المللی توجه داشته باشند که وظیفه ارائه گواهی‌نامه‌های رانندگی بین‌المللی و سایر اسناد و مدارک بین‌المللی خودرو در ایران، بر عهده کانون جهانگردی و اتومبیلرانی است و مدارک صادرشده از سوی سایر اشخاص حقیقی و حقوقی فاقد وجاهت قانونی خواهد بود.

نام و مشخصات تمامی دفاتر مستقیم و نمایندگی‌های مجاز صدور اسناد و مدارک بین‌المللی رانندگی و خودرو کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در تهران و سایر استان‌ها در بخش زیر منو صدور اسناد در نشانی اینترنتی https://www.taci.ir قابل مشاهده است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar