رهام  توسط متخصصان ایرانی طراحی شده است

بروزرسانی در: پنج شنبه 25 فروردین 01 ساعت 21:27
رهام  توسط متخصصان ایرانی طراحی شده است

همزمان با برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو سایپا در شهر شیراز و با حضور مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپا، استاندار و جمعی از مسئولان دولتی این استان، نخستین خودرو ایرانی تولید شده بر روی پلت فرم ملی SP100 با نام اولیه رهام، معرفی شد.

محسن جهرودی در این مراسم معرفی خودروی جدید گروه سایپا گفت: نخستین خودرو بر روی پلت فرم ملی SP100 به تولید رسیده و در حال حاضر مراحل تست آن در حال انجام است و خوشحالیم که این خودروی ایرانی در منطقه اصیل کشورمان ایران و در شهر شیراز معرفی می شود.

وی با ذکر اینکه پلتفرم این خودرو ایرانی بوده و تمام مراحل طراحی تا ساخت آن به دست متخصصان ایرانی انجام شده است، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم در کمترین زمان ممکن مراحل تست و کالیبره کردن این خودرو را به پایان رسانده و تولید انبوه آن را آغاز کنیم.

مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپا تاکید کرد: با توجه به تحریم‌های یک جانبه آمریکا رویکرد ما تمرکز بر روی تولید داخل است و تولید این خودرو ایرانی جدید هم در این راستا انجام می‌گیرد؛ ضمن آنکه آمریکا تمام دنیا نیست و ایران هم یک کشور با تمدن بزرگ و با تجربه است.

وی افزود: تحریم های آمریکا مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد ولی با توسعه داخلی سازی خودروها محصولات تولیدی از نظر کمی و کیفی در سطح قابل قبولی خواهند ماند و به صراحت اعلام می کنیم که از این مقطع هم با سلامت و به خوبی عبور خواهیم کرد.

جهرودی با ذکر اینکه قطعات مورد نیاز برای تولید محصولات تا پایان سال، از هم‌اکنون تامین شده است، تصریح کرد: ما از ابتدای سال و حتی پیش از خروج دولت پیمان شکن آمریکا از برجام، وضعیت را پیش بینی کرده و با تشکیل ستاد تدابیر ویژه در شرکت سایپا قطعات مورد نیاز را پیشاپیش تامین کرده‌ایم.

وی در خصوص وضعیت همکاری سایپا با سیتروئن اظهار کرد: سیتروئن فعالیتش را تعلیق کرده که البته متفاوت با خروج از ایران است. با این حال فعالیت گروه سایپا سیتروئن متوقف نخواهد شد و تولید محصولات فعلی آن ادامه خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپا تصریح کرد: رنو از ایران خارج نشده بلکه فعالیتش را کاهش داده است که این موضوع نشان‌دهنده خرد رنو و شناخت این شرکت از بازار داخلی ایران است که پیام خوبی هم دارد. اگرچه حجم ارسال قطعات محصولات رنو کاهش پیدا کرده ولی این کمپانی اعلام کرده که از ایران خارج نمی‌شود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar