رژه خودروهای تاریخی فردا در تهران آغاز خواهد شد

شنبه 25 اسفند 97 ساعت 17:59
رژه خودروهای تاریخی فردا در تهران آغاز خواهد شد

یکصدوشصت خودرو تاریخی فردا با رژه در تهران به استقبال جشن باستانی نوروز می‌روند.

رالی شهری خودورهای تاریخی، یکشنبه ۲۷ اسفند ماه در تهران و البرز با شرکت نزدیک به ۱۲۰ دستگاه خودرو کلاسیک و تاریخی برگزار می‌شود. این خودروها از صبح فردا (حدود ۹: ۳۰) در دو مسیر حرکت می‌کنند؛ ۶۰ دستگاه از این خودورهای کلاسیک قرار است مسیر کرج، کاخ مروارید، بلوار ارم، آزادراه کرج، تهران، خیابان پاسداران و مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران را طی کنند و ۶۰ دستگاه دیگر هم از مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد حرکت خود را شروع می‌کنند و با گذر از میدان تجریش، خیابان شهید باهنر به مجموعه نیاوران می‌رسند.

قدمت این خودروها که ساخت کمپانی‌های آمریکا و اروپا هستند، به سال‌های ۱۳۵۰ تا ۱۳۷۰ برمی‌گردد. بعضی از این خودروها پلاک تاریخی سازمان میراث فرهنگی را گرفته‌اند و یک اثر تاریخی به شمار می‌آیند.

این چهارمین مانور خودورهای کلاسیک در تهران است که به همت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی برگزار می‌شود و این‌بار انگیزه آن فرارسیدن نوروز باستانی است. این رالی‌ها تا کنون بدون اطلاع رسانی قبلی و بیشتر با حالت غافلگیرانه در شهر اجرا شده‌اند.

رالی خودروهای کلاسیک که اغلب با هماهنگی و همراهی پلیس راهور در خیابان‌های شلوغ و پرترافیک شهر انجام می‌شود، برخلاف روتین رالی‌های دیگر، انگیزه آن، دادن مسابقه و یا برد و باخت نیست، بلکه بیشتر، هدف آن نمایش بخشی از میراث صنعتی و یادآوری تاریخچه ورود خودرو به ایران است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar