سرانجام تحویل خودروهای پیش فروش شده چه خواهد شد؟

پنج شنبه 20 دی 97 ساعت 13:50
سرانجام تحویل خودروهای پیش فروش شده چه خواهد شد؟

درحالی که وزیر صنعت و معاون وی در مصاحبه‌های گوناگون وعده تحویل خودروهای پیش فروش شده را می‌دهند، رییس انجمن صنایع همگن قطعه سازی هشدار داده که با شرایط موجود خط تولید خودروسازی‌ها سال آتی تعطیل و امکان عدم تحویل خودروها وجود دارد.

سه روز پیش صالحی نیا، معاون وزیر صنعت در افتتاحیه نمایشگاه خودرو در جواب به پرسش خبرنگاران مبنی بر این که سرانجام تحویل خودروهای پیش فروش شده چه خواهد شد اظهار کرد: بعضی از خودروهای پیش فروش شده تا پایان امسال و بعضی دیگر تا سه ماهه نخست سال آتی تحویل داده خواهد شد.

هاشم یکه زارع، مدیر عامل گروه ایران خودرو هم در حاشیه همین نمایشگاه وعده تحویل خودروهای پیش فروش شده را داد و گفت: نگرانی از بابت تحویل این خودروها وجود ندارد.

ولی برخلاف این وعده‌ها، محمدرضا نجفی منش، رییس صنایع همگن قطعه سازی و نیز آرش محبی نژاد، دبیر صنایع همگن در مصاحبه‌های گوناگون هشدار نابودی صنعت قطعه و خودروسازی کشور را داده‌اند و همچنین با ابراز نا امیدی از تحویل خودروهای پیش فروش شده صراحتاً اعلام کرده‌اند که با وجود وضعیت فعلی و عدم امکان تأمین قطعه برای خودروسازان، به احتمال زیاد خط تولید خودروسازی‌ها در سال پیش رو تعطیل و امکان تحویل خودروهای پیش فروش شده وجود ندارد.

ولی بهرام پارسایی، سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی هم چندی پیش در نشست همین کمیسیون در راستای این موضوع از قول مساعد خودروسازان برای تسریع در تحویل خودروهای ثبت نامی خبر داد و گفت: خودروسازها باید طبق قرارداد به تعهدشان عمل کنند و هر زمان قرارداد بستند و هر وقت موعد تحویل بوده باید با همان قیمت خودرو را تحویل دهند و ثبت نام کنندگان قبلی را در اولویت قرار دهند و در انجام تعهداتشان تسریع کنند.

مشاور خودرویی وزیر سابق صنعت هم در واکنش به صحبت‌های نجفی منش تصریح کرد: به طور حتم پیش فروش‌های خودرو تا حد توان تحویل خودروسازان بوده و برای این روزها برنامه ریزی کرده‌اند.

اصغر خسروشاهی گفت: مدتی است که وزیر صنعت به مراتب وعده تحویل خودروهای پیش فروش شده را می‌دهد و مسلماً قول وزیر قابل اعتمادتر است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "سرانجام تحویل خودروهای پیش فروش شده چه خواهد شد؟"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
حسین
مهمان

سلام چه زمانی خودروثبت نامی هایماs7که دربهمن ماه سال۹۷مبلغ پیش فروش آن پرداخت شده کی میباشدباتشکر