سهمیه دلار ۴۲۰۰ تومانی برای واردات خودرو حذف شد

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
سهمیه دلار 4200 تومانی برای واردات خودرو حذف شد

در حالی شنیده‌ها حاکی از موفقیت برخی شرکت واردکننده خودرو برای دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی حکایت دارد که دبیر انجمن واردکنندگان خودرو از خروج خودرو از اولویت دریافت این ارز خبر می‌دهد.

شنیده‌ها حاکی از آن است که در حال حاضر سه شرکت واردکننده موفق به کسب ارز با قیمت ۴۲۰۰ تومانی شده‌اند و یک شرکت که در کنار واردات اقدام به تولید می‌کند هم موفق به دریافت ۴ قسمت از این ارزها شده است.
در همین حال، مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با تصریح بر این که دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی از طرف دو شرکت را تأیید می‌کنیم، اظهار کرد: البته با توجه به فعل و انفعالات انجام شده و هزینه‌هایی تحمیل شده، حدوداً نرخ واقعی برای واردکنندگان خودرو ۴۸۵۰ تومان تمام شد.
وی در تشریح علت‌های این افزایش گفت: در حال حاضر ۱۰ درصد مبلغ مورد نیاز واردکنندگان حفظ شده و ارز مورد نیاز هم به شکل یورو به آن‌ها اختصاص یافته و بر پایه فرمولی، این یورو به دلار تبدیل می‌شود. پس از آن که وجه ریالی بابت یورو پرداخت شد این عدد تبدیلی بر تعداد دلاری که از تبدیل یورو به دلار به دست وارد کننده رسیده، تقسیم می‌شود که با این احتساب نرخ اختصاص یافته به واردکنندگان به ۴۸۵۰ تومان می‌رسد.
دادفر با تصریح بر محدودیت استفاده از دلار ۴۲۰۰ تومانی برای واردات تاکید کرد: فرایند زمان ثبت درخواست تا زمان دریافت نزدیک به ۴۰ روز به طول انجامید ولی از آن جا که بانک‌ها اعلام می‌کنند این ارز هنوز به طور کامل به آن‌ها اختصاص داده نشده، محدودیت در استفاده وجود دارد و اندک واردکنندگانی که موفق به دریافت این ارزها شدند کاملاً اتفاقی و البته به سختی موفق شدند.
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو اظهار کرد: در حال حاضر خودرو از اولویت دریافت دلار ۴۲۰۰ تومانی خارج شده و به درخواست‌هایی که پیش از این به ثبت رسیده بود هم اعلام می‌شود که مستندات خود را در سامانه جامع تجارت ارائه کنند ولی با مراجعه به این سامانه، شاهد هستیم که خودرو از لیست دریافت دلار ۴۲۰۰ تومانی خارج شده است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar