سودآوری چند ده میلیونی خودروهای برجامی برای دلالان

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
سودآوری چند ده میلیونی خودروهای برجامی برای دلالان

چند ساعت بیشتر از پیش‌فروش اولین اتومبیل پسابرجامی نگذشته بود که بازار سیاه خریدوفروش حواله سیتروئن C3 در فضای مجازی به راه افتاد. دلالان در تبلیغات خود پیش‌پرداخت ۷۵ میلیون تومانی را برای حواله‌ها در نظر گرفته بودند. اگر چه طبق اعلام سیتروئن c3، امکان صلح در پیش‌فروش سیتروئن c3 وجود ندارد، با این حال دلال‌ها و واسطه‌ها از اسلحه اعطای وکالت بلاعزل برای فروش حواله این خودرو استفاده می‌کنند. براین پایه، واسطه‌ها در قبال واگذاری حواله، وکالت بلاعزل به متقاضیان می‌دهند تا از این راه ضمن فروش حواله خود، چندمیلیون تومان بهرهمند شوند.

اگر چه که طبق گفته‌های یک مقام آگاه برای جلوگیری از هرگونه دلال‌بازی اتومبیل تنها به متقاضیان واقعی و اصلی آن تحویل داده می‌شوند و متقاضیان حواله به‌طور حتمی در تحویل اتومبیل به مشکل برمی‌خورند.

اختلاف قیمت ۵۰ میلیونی بازار و کارخانه

«اختلاف قیمت ۵۰ میلیون تومانی برای هر کسی جذاب است» معتمد رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو با اشاره به تقاضای بالای اتومبیل‌های تازه، می‌گوید: در حالی قیمت کارخانه‌ای پژو ۲۰۰۸ معادل ۱۰۴ میلیون تومان است که این اتومبیل در بازار به قیمت ۱۴۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. همینطور قیمت کارخانه‌ای مزدا ۳ در حالی ۱۳۰ میلیون تومان اعلام شده که این خودرو در بازار پایین از ۱۶۵ تومان فروش نمی‌رود. چنین اختلاف قیمت‌هایی برای هر کس جذاب است.

او اعتقاد دارد: اگر خواهان جمع شدن دلالی در پیش فروش اتومبیل هستیم باید اختلاف قیمت کارخانه و بازار به حداقل برسد تا دیگر پیش خرید اتومبیل یک رانت با سودهای میلیونی تلقی نشود.

پیش‌فروش ۲‌ هزار دستگاه در کمتر از یک‌ساعت

نزدیک به ۲ هزار دستگاه سیتروئن c3 در کمتر از یک ساعت (نزدیک به ۵۰ دقیقه) به فروش رسید. یعنی هر دوثانیه ۳ نفر موفق به پیش‌خرید شده‌اند، ولی درحالی تعدادی از فعالان بازار بر این باورند که بیشترین پیش‌خرید اتومبیل به دست دلالان بازار انجام می‌گیرد که طبق گفته‌های جاده مخصوص نشین‌ها پیش‌فروش اتومبیل برپایه کدملی انجام گرفته و هر نفر تنها می‌تواند یک اتومبیل خریداری کند؛ ضمن این‌که سیستم فروش اینترنتی به‌گونه‌ای است که خریدارانی که دسترسی به اینترنت پرسرعت‌تری داشته و البته کمی هم شانس با آنها یاراست، موفق به پیش‌خرید اولین محصول پسابرجام شدند.

دلالان مشتری پیش‌خرید خودرو؟!

یک مقام آگاه در کمپانی خودروسازی سایپا در این مورد می‌گوید: این‌که دلالان موفق به خرید اتومبیل‌های پیش‌فروش شده‌اند، ادعای کاملاً اشتباهی است. موضوع اینجاست به دلیل بهره بالایی که پیش‌فروش اتومبیل‌هایی از این دست دارند، بسیاری از مردم معمولی خواهان سرمایه‌گذاری در این قسمت هستند. آن‌ها کسانی هستند که می‌خواهند دارایی خود را در یک بازار سرمایه‌گذاری کنند و بهره مناسبی ببرند. در وضعیت اقتصادی که دیگر مثل قبل امکان خرید ارز وجود ندارد و بازار مسکن با افزایش چشمگیر قیمت‌ها رو به رو شده، چه بازاری مناسب‌تر از پیش‌خرید اتومبیل. با این وجود امیر ارسلان منصوری رئیس اتحادیه فروشندگان اتومبیل بر این عقیده است که اگر پیش‌فروش اتومبیل به دست نمایندگی‌های مجاز انجام شود مشتریان واقعی موفق به خرید اتومبیل می‌شوند.

او هم به گونه‌ای گفته‌های آبی‌نشین‌های جاده مخصوص‌نشین را تأیید کرده و توضیح می‌دهد که حاشیه بهره زیاد نرخ کارخانه و بازار شماری از مردم را به سمت پیش‌خرید اتومبیل سوق داده است.

پیش‌فروش سیتروئن c3 چگونه انجام شد

سر انجام بعد از مدت‌ها انتظار، پیش‌فروش سیتروئن c3 به دست گروه خودروسازی سایپا ساعت ۱۱ چهارشنبه شروع شد. در این پیش‌فروش باز هم شاهد مشکلات همیشگی ازجمله سرعت بسیار پایین برای لودشدن صفحه و تمام‌شدن ظرفیت تنها یک‌دقیقه بعد از بازشدن پیش‌فروش هستیم؛ به ضورتی که ساعت ۱۱: ۰۱ ظرفیت پیش‌فروش در بازه زمانی نخست به پایان رسید و سایت اعلام کرد ۱۵ دقیقه دیگر برای پیش‌فروش بعدی اقدام کنید. پس اگر متقاضی تنها چندثانیه بعد از بازشدن ظرفیت سستی کند، باید یک‌ربع دیگر منتظر بماند تا شانس خود را برای خرید اتومبیل امتحان کند. همان‌طور که قبل از این هم اعلام شده بود؛ سایپا در این نوبت از پیش‌فروش تنها رنگ سفید- قرمز را برای سیتروئن c3 درنظر گرفته، پس متقاضیان حق انتخاب در تنوع رنگ را ندارند و باید به همین مورد اکتفا کنند. پس

از آن‌که متقاضی توانست با موفقیت وارد بخش پیش‌فروش اتومبیل شود، برنامه‌های فروش سیتروئن c3 نمایش داده می‌شود.

در قسمت شرایط پیش‌فروش ۳ گزینه وجود داشت که هر سه مورد شرایط یکسانی دارند؛ به صورتی که مبلغ پیش‌پرداخت برای هر سه برنامه فروش ۶۰ میلیون تومان است، سود مشارکت ۱۵ درصد، سود انصراف ۱۲‌ درصد بوده و امکان صلح در هیچ‌کدام از موارد وجود ندارد. فقط فرق برنامه‌های اعلام‌شده در زمان تحویل اتومبیل در ماه‌های شهریور، مهر و آبان است.

متقاضی بعد از انتخاب برنامه فروش وارد بخش دوم می‌شود. در این قسمت اطلاعاتی مانند رنگ سفید- قرمز، مبلغ پیش‌پرداخت و شرایط تفاهمنامه نشان داده می‌شود. در بخشی از تفاهمنامه آمده که درصورت خرید اینترنتی، ثبت‌نام از طریق سایت saipa- citroen.iranecar.com انجام و سایر مراحل (تحویل خودرو، مدارک و...) در نمایندگی منتخب انجام می‌شود. خریدار ناچار است مبلغ مربوط به اتومبیل را صرفاً به طور پرداخت الکترونیکی (از درگاه‌های الکترونیکی متعلق به شرکت سایپا سیتروئن و توسط کارت‌های عضو شبکه شتاب) واریز کند.

سیتروئن C3

بررسی سیتروئن C3

گزارش بازدید از خط تولید سیتروئن C3

خودروهای سیتروئن C3 ثبت نامی در مهلت مقرر تحویل خواهد شد!

قیمت قطعی سیتروئن C3 / بهمن ۹۷

سایپا سیتروئن اعلام قیمت سیتروئن C3 را تکذیب کرد

تحویل سیتروئن C3 چه زمانی است؟

قیمت سیتروئن C3 در آینده چقدر خواهد بود؟

زمان تحویل سیتروئن C3 را اطلاع رسانی می‌کنیم

قیمت نهایی سیتروئن C3 اعلام شد / آذر ۹۷

مشخصات کامل سیتروئن C3 شرکت سایپا

سایپا نحوه تسویه حساب سیتروئن C3 را منتشر کرد + میزان تخفیف

شوک خریداران سیتروئن C3 و تاوان ۱۰۰ میلیون تومانی بابت تحریم‌ها

قیمت گذاری سیتروئن C3 مجددا بررسی خواهد شد

اعتراض متقاضیان سیتروئن C3 به نحوه قیمت گذاری

تحویل نخستین سری خودروهای سیتروئن C3 به متقاضیان

قیمت سیتروئن C3 تغییر نخواهد کرد!

واردات لوازم یدکی سیتروئن C3 توسط سایپا

تحویل خودروهای سیتروئن C3 و استقبال متقاضیان

اطلاعیه سایپا در مورد تکمیل وجه سیتروئن C3

قیمت و زمان تحویل خودروهای سیتروئن C3 به زودی ابلاغ خواهد شد

قیمت سیتروئن C3

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar