شش پرونده تعزیراتی برای خودروسازان

سه شنبه 5 شهریور 98 ساعت 11:02
شش پرونده تعزیراتی برای خودروسازان

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به شش پرونده تعزیراتی خودروسازان، از نوسازی ۲۰۲ هزار خودرو در طرح نوسازی ناوگان تجاری، تسهیلات ویژه برای واردات گوشت قرمز با ارز نیمایی و توزیع گوشت مرغ با قیمت ۱۲ هزار و ۹۰۰ خبر داد.

رضا رحمانی شامگاه دوشنبه با حضور در برنامه «تیتر امشب» اظهار کرد: راهکار ما برای پیشگیری از افزایش و نوسانات قیمت‌های مایحتاج مردم، افزایش تولید و کنترل بازار است.

وی همچنین با ذکر اینکه برای سامان بخشیدن به شرایط بازار خودرو تولید در اسفند نسبت به آبان گذشته ۱۵۴ درصد افزایش یافته است، گفت: دو خودروساز کشور طبق قانون ۲۰ درصد مجوز فروش فوری دارند و طبق برنامه مکتوب این دو خودروساز تا پایان امسال تعهدات خود را به‌روز خواهند کرد.

وزیر صنعت با اشاره به مشکلاتی که پس از اعمال تحریم‌ها در تولید بعضی از خودروها ایجاد شد، تصریح کرد: برای حل مشکل ثبت‌نام‌کنندگان راه‌حل‌هایی ارائه کردیم. بعضی مواقع خودروی متناسب نداریم که ناچاریم با مشتری مصالحه کنیم و زمانی که امکان تولید خودرو وجود نداشته باشد با جایگزین کردن نوع خودرو رضایت مشتری را جلب کنیم.

شش پرونده تعزیراتی برای خودروسازان

رحمانی با اشاره به سه برابر شدن تولید خودرو گفت: هم اکنون شش پرونده تعزیراتی برای خودروسازان در جریان است که از طریق سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان پیگیر اجرای تعهدات آنها هستیم.

وی افزود: پیگیر وضعیت کسانی هم که از اسفند سال ۱۳۹۷ تاکنون نتوانستند خودرویی مثل «کوئیک» را تحویل بگیرند، هستیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با ذکر اینکه کنترل بازار و افزایش تولید موجب می‌شود صنعت خودرو نونوار شود، اظهار کرد: تولید خودروهای خارجی و تأمین قطعات آنها در وضعیت کنونی مشکل است. تا چند ماه پیش نه تولید بود و نه امیدی به تحویل خودرو اما در اصلاح وضعیت کنترل گرانی خودرو جدی هستیم.

۲۰۲ هزار خودرو در برنامه نوسازی ناوگان تجاری

رحمانی در ادامه مجدداً طرح نوسازی ناوگان تجاری گفت: ۲۰۲ هزار خودرو که ۱۹ هزار خودروی آن اتوبوس و عمومی است با تخصیص ۱۱ هزار میلیارد تومان از طرف دولت بازسازی می‌شود که ۲۰ درصد قیمت خودرو را مشتریان پرداخت می‌کنند.

وی در پایان از تسهیلات ویژه برای واردات گوشت قرمز با ارز نیمایی و تعرفه صفر درصد و توزیع گوشت مرغ با قیمت ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان خبر داد.

ایسنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar