شورای رقابت هنوز هم خود را مسئول تعیین قیمت می‌داند

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:35
شورای رقابت هنوز هم خود را مسئول تعیین قیمت می‌داند

با وجود آنکه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان رسماً تغییر مرجع قیمت گذاری خودرو را تأیید کرد، گویا شورای رقابت هنوز هم خود را مسوول تعیین قیمت دانسته و قصد تشکیل جلسه برای بررسی قیمت‌های جدید را دارد.

چند هفته قبل بود که اعلام شد طبق تصمیم شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه گانه، شورای رقابت از قیمت گذاری خودرو عزل و سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار جایگزین آن شده‌اند. این موضوع را سازمان حمایت هم بتازگی تأیید و اعلام کرد قیمت جدید خودروها در دست بررسی است و بعد از نهایی شدن، توسط ستاد تنظیم بازار و با رعایت برخی مصالح و ملاحظات اعلام می‌شود.

این در وضعیتی است که یکی از اعضای شورای رقابت دیروز در گفت‌وگو با یک رسانه خودرویی، از تشکیل جلسه این شورا برای بررسی افزایش قیمت خودروهای داخلی خبر داده است. به گفته او، اطلاعات مربوط به تورم بخشی هم از بانک مرکزی اخذ و بنابراین امکان افزایش قیمت خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان در نشست امروز، بررسی خواهد شد. این گفته وی در حالی است که طبق اطلاعات مندرج در سایت مرکز ملی رقابت، دستور نشست امروز شورای رقابت به موضوعی غیر از خودرو اختصاص دارد و قیمت گذاری خودروهای داخلی موضوع این نشست نیست.

با این حال با توجه به گفته‌های عضو شورای رقابت، معلوم است که شورا هنوز خروج از قیمت گذاری خودرو را نپذیرفته و بنابراین ممکن است در هفته‌های پیش رو اقدام به تشکیل نشست برای بررسی امکان افزایش قیمت خودروهای داخلی کند. گفته می‌شود شورای رقابت بابت تصمیم اتخاذ شده مبنی بر تغییر مرجع قیمت گذاری (از این شورا به سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار)، به دیوان عدالت اداری شکایت کرده و منتظر اعلام رأی است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar