صدور پروانه تولید قطعات خودرو برای اتحادیه طلا و جواهر

دوشنبه 24 مهر 02 ساعت 13:30
صدور پروانه تولید قطعات خودرو برای اتحادیه طلا و جواهر

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در نابسامانی های گذشته، پروانه تولید قطعات خودرو برای اتحادیه طلا و جواهر صادر شده و اتحادیه ظروف یکبار مصرف هم مجوز تولید فیلتر داشته است!

محمد مهدی برادران، با اعلام این خبر و با بیان اینکه متاسفانه در سال‌های قبل نابسامانی‌هایی در حوزه صدور مجوز برای برخی از اتحادیه‌های غیرمرتبط نهادینه شده است، تاکید کرد: به‌ طور مثال برای اتحادیه طلا و جواهر، پروانه تولید قطعات خودرو صادر شده و یا به اتحادیه ظروف یکبار مصرف، مجوز تولید فیلتر اعطا شده است؛ اقداماتی که از سال‌های گذشته به‌ صورت غلط انجام شده و برخی هم نهادینه شده است.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت ادامه داد: در گذشته الزام به تعهد تجار برای خدمات پس از فروش توسط نمایندگان رسمی سلب شده بود که این مساله کار ما را که با هدف پیشبرد بازار به سمت شفافیت، استاندارد و برخورد با کالاهای غیر اصلی حرکت می‌کنیم، سخت می‌کند.

برادران با بیان اینکه برخی افراد دارای نفوذ مالی از تمامی ظرفیت‌های خودشان برای مقابله با اقدامات اصلاحی استفاده می‌کنند، تصریح کرد: خوشبختانه عزم همکاران‌مان در وزارت صمت و سایر دستگاه‌های ذیربط برای برخورد با کالاهای تقلبی و کالاهای قاجاق جدی بوده و قرار است در خصوص این اقدامات، اطلاع‌رسانی دقیق‌تری از طریق رسانه‌ها و نمایشگاه‌های تخصصی در اختیار مردم و مسئولان قرار بگیرد.

وی به این موضوع هم اشاره کرد که در سطح کلان دولت هم تاکیدات ویژه‌ای برای برخوردهای جدی‌تری با متخلفان در حوزه‌های قاچاق کالا و تولید کالاهای تقلبی صورت گرفته است.

برادران با اشاره به اینکه با تغییراتی که در ستاد مبارزه با قاچاق کالا در کشور صورت گرفته، برنامه‌ها و اقدامات نظارتی جدیدی را دنبال می‌کنیم، خاطرنشان کرد: این مسائل در کنار فعالیت‌هایی که با همکاری وزارت صمت و سازمان ملی استاندارد در دو سال اخیر، در زمینه‌های تولید، افزایش کیفیت تولیدات، ضمانت کالاها و به‌روزرسانی استانداردهای انجام شده و همچنین نظارت‌های بیشتری که به‌صورت میدانی توسط اتحادیه‌های ذیربط و مجموعه اصناف انجام شده، نتایج بسیار امیدوار کننده‌ای را به‌همراه خواهد داشت.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar