طلب سه هزار میلیارد ریالی قطعه سازان سمنان وصول می شود

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:35
طلب سه هزار میلیارد ریالی قطعه سازان سمنان وصول می شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: طلب سه هزار میلیارد ریالی واحدهای صنعتی قطعه ساز این استان از خودرو سازان در آینده نزدیک وصول می شود.

بهروز اسودی افزود: اکنون ۱۲۲ واحد تولیدی قطعه ساز در استان سمنان فعال است که براساس پیگیری های انجام شده باید واحدهای خودروساز نقاط گوناگون کشور بدهکاری های جاری خود را به این واحدها پرداخت کنند.

وی یادآوری کرد: دیگر بدهکاری خودرو سازان به قطعه سازان استان سمنان به طور تقسیطی ماهیانه و سه ماهه پرداخت می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان ادامه داد: حال بخش قابل توجهی از واحدهای صنعتی استان در ثبت سفارش خرید مواد اولیه مشکل دارند که دولت تمام تلاش خود را برای رفع این چالش بنگاه های اقتصادی انجام می دهد.

اسودی اضافه کرد: مشکل بیمه و مالیات از مشکلات عمده واحدهای صنعتی و تولیدی سمنان است که دولت در قالب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برای رفع مشکلات از این دست بنگاه های اقتصادی در چند سال گذشته قدم های موثری برداشته است.

وی افزود: مشکلات واحدهای صنعتی فقط در قالب بُعد داخلی نیست و خیلی از چالش های کنونی بخش صنعت به واسطه تحریم های اقتصادی آمریکا است.

اسودی یادآور شد: در سال پیش بیش از ۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای رفع مشکل نقدینگی واحدهای صنعتی استان سمنان تخصیص یافت که با همکاری بانک های عامل تاکنون ۸۰ درصد این اعتبار پرداخت شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان گفت: حال هیچ یک از واحدهای صنعتی استان سمنان با پرداخت تسهیلات، مشکل نقدینگی ندارند و در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تمامی مشکلات بنگاه های اقتصادی پیگیری می شود.

در استان سمنان ۲ هزار و ۱۰ واحد صنعتی فعال است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar