عدم تعادل عرضه و تقاضا به دلیل کاهش شدید تولید خودروسازان

دوشنبه 10 دی 97 ساعت 12:45
عدم تعادل عرضه و تقاضا به دلیل کاهش شدید تولید خودروسازان

این کاهش تولید در وضعیت فعلی بازار، چندان محسوس نیست چون حجم بالایی از خودروهای صفرکیلومتر در سطح بازار، نمایندگی‌ها و انبار تولیدکنندگان خودرو موجود است ولی قطعاً ادامه این روند موجب خواهد شد تا در سال پیش رو با مشکل کمبود خودرو به خصوص در بازه قیمتی ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان مواجه شویم.

در طول دو ماه گذشته میزان تولید خودرو در گروه‌های خودروسازی به طور چشمگیری کاهش داشته است. به‌عنوان مثال در دو ماه اخیر، تولید ایران خودرو تا ۶۰ درصد کاهش را تجربه کرده است.

این کاهش تولید در وضعیت فعلی بازار، چندان محسوس نیست چون حجم بالایی از خودروهای صفرکیلومتر در سطح بازار، نمایندگی‌ها و انبار تولیدکنندگان خودرو موجود است ولی قطعاً ادامه این روند موجب خواهد شد تا در سال آینده با مشکل کمبود خودرو به خصوص در بازه قیمتی ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان مواجه شویم.

اگرچه با افزایش رسمی قیمت اکثر خودروهای تولید داخل این امید به وجود می‌آید که این شرکت‌ها با رفع نسبی دغدغه‌های مالیشان اقدام به افزایش تیراژ تولید خود کنند ولی درنهایت چنانچه روند نزولی تیراژ تولید متوقف نشود در تابستان سال آتی شاهد برهم خوردن بیش از پیش تعادل عرضه و تقاضا به خاطر کاهش شدید تولید خواهیم بود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar