عدم تناسب عرضه و تقاضا روغن موتور

یکشنبه 12 دی 00 ساعت 16:52
عدم تناسب عرضه و تقاضا روغن موتور

مهندس امیر عسگری، فعال و کارشناس حوزه روغن و روانکار  افزود: وقتی یک یا چند محصول خاص که اتفاق بسیار هم خریدار دارد از سوی شرکت‌ها عرضه نشود و از سوی دیگر مشتریان به خاطر کمبود این محصولات حاضرند بهای چند برابری برای آن بپردازند، متقلبان احتمالی این فرصت را غنیمت شمرده و دست به انجام این کار می‌زنند.

این فعال حوزه روغن و روانکار همچنین ادامه داد: راهکارهای متعددی برای جلوگیری ازاین‌گونه اقدامات وجود دارد که البته عمده آن‌ها نیازمند استفاده از سیاست‌های تشویقی و تنبیهی و البته با حمایت قانون است. راهکارهایی که می‌تواند دست متقلبین و سودجویان را از بازار کوتاه کند.

عسگری بابیان این‌که می‌تواند راهکارهایی همچون استفاده از سامانه امنیت پیامکی و یا تحویل قوطی‌های روغن مصرف‌شده به خود شرکت فروشنده را در مسیر تقلب قرارداد افزود: به‌عنوان‌مثال اگر برای هر یک از بسته‌بندی‌های روغن یک کد و بر روی هر یک از قوطی‌ها نیز یک کد دیگر چاپ شود، صاحب اتوسرویس می‌تواند حین خرید کد جعبه را استعلام کند و در ادامه این کار خریدار نهایی نیز پیش از خرید روغن از اتوسرویس می‌تواند با ارسال کد حک‌شده بر روی ظروف از اصالت آن مطمئن شود.

وی در تکمیل این موضوع عنوان کرد: به‌جز سیاست‌های تنبیهی و اجباری، راهکارهای ساده‌تری هم برای این کار وجود دارد. یکی از این راهکارها، فروش روغن جدید با شرط تحویل ظروف روغن‌های قبلی است. به این صورت که اگر یک اتوسرویس بخواهد ۱۰۰۰ قوطی روغن از یک شرکت خریداری کند، برای تحویل بار بعدی باید قوطی‌های خالی‌شده از خرید قبل را به شرکت تحویل دهد. در این صورت متقلبانی که با خرید این قوطی‌ها و پر و پلمپ کردنشان در کارگاه‌های غیرمجاز باعث ایجاد ناامنی در بازار می‌شوند، دیگر قادر به انجام این تخلف نخواهند بود.

عصرخودرو

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar