فعال بودن ۸۵ درصد دوربین ها در جاده‌ها

یکشنبه 8 اسفند 00 ساعت 16:00
فعال بودن 85 درصد دوربین ها در جاده‌ها

مهریاری در جلسه هماهنگی طرح های ترافیکی نوروز ۱۴۰۱ که پیش از ظهر امروز در شهرک آزمایش برگزار شد، گفت: با توجه به افزایش روند واکسیناسیون و همچنین کاهش روند ابتلا به کرونا پیش بینی ها حاکی از افزایش سفر در نوروز ۱۴۰۱ است و در همین راستا نیز راهداری تمهیدات خود را اتخاذ کرده است.

وی ادامه داد: افزایش کنترل بر سامانه باری و مسافربری، کنترل ساعت کار و معاینه فنی و همچنین اعلام ساعات پیک ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله این تمهیدات است.

مهریاری ادامه داد: هماهنگی های لازم با سازمان هواشناسی نیز انجام شده و طرحی را نیز به صورت پایلوت برای جاده های تهران-رشت، کرج-چالوس، هراز و فیروزکوه اجرا کردیم تا از ابتدای مسیر تا انتهای سفر وضعیت راه به صورت پیامکی برای رانندگان ارسال شود.

وی تجدید خط کشی جاده ها و پاک سازی علایم و ترمیم آن ها، ایمن سازی نقاط حادثه خیز و توقف عملیات عمرانی را از دیگر تمهیدات در نظر گرفته شده از سوی راهداری برای ایام نوروز ۱۴۰۱ اعلام کرد.

مهریاری به وضعیت دوربین های ثبت تخلفات نیز اشاره کرد و گفت: از مجموع ۱۸۰۰ دوربین ۸۵ درصد این دوربین ها یعنی معادل ۱۶۰۰ دستگاه دوربین آماده به کار و فعال هستند و اقدامات ما برای جایگزینی دوربین های باقی مانده که به دلایلی نظیر سرقت و تخریب آسیب دیده اند در حال انجام است.

وی افزود: همچنین ۸۸۴ دوربین نظارت جاده ای نیز از سوی راهداری فعال بوده و ترددهای جاده ای را رصد می کند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar