دلایل افزایش قیمت باتری خودرو چیست؟

بروزرسانی در: شنبه 11 خرداد 98 ساعت 11:32
دلایل افزایش قیمت باتری خودرو چیست؟

رئیس اتحادیه باتری‌سازان در مورد قیمت باتری در بازار گفت: شرکت‌ها باتری‌ساز افزایش قیمت داشته‌اند که عامل اصلی آن به مواد اولیه مربوط می‌شود.

این روزها افزایش قیمت گربیانگیر اکثر قطعات خودرو شده است و علاوه بر آن خریداران با مشکل نمونه‌های تقلبی هم گرفتار هستند. باتری هم به عنوان یکی از قطعات خودرو از اهمیت بالایی برخوردار است و آنطور که شاهد آن هستیم، این قطعه هم با افزایش قیمت در سال جدید رو به رو شده است. در مورد علت افزایش قیمت، انتخاب بین نمونه ایرانی و خارجی و وضعیت شرکت‌های تولیدکننده گفت‌وگویی با تقی علی اکبری، رئیس اتحادیه باتری‌سازان انجام گرفته است که در ادامه گزارش مشروح آن را می‌خوانید.

مواد اولیه، عامل گرانی باتری

علی اکبری در مورد قیمت باتری در دو ماه گذشته گفت: در ماه فروردین یکی از شرکت‌های باتری‌ساز افزایش ۱۸ درصدی قیمت‌ها داشته است که علت اصلی آن هم مرتبط با مواد اولیه و افزایش قیمت آن است. در مورد تأمین مواد اولیه از کشورهای خارجی و داخل، وضعیت را باید کارخانجات تولیدی جویا شد. به طور کلی قیمت باتری به قیمت سرب وابسته است چرا که حدود ۷۰ الی ۸۰ درصد باتری را سرب تشکیل می‌دهد.

گارانتی بهتر ایرانی‌ها

وی در رابطه با انتخاب بین نمونه‌های ایرانی و خارجی اظهار کرد: در باتری‌های موجود در بازار نمونه‌های ایرانی کیفیت بسیار بالاتری دارند ضمن این که این باتری‌ها یک سال گارانتی هم ارائه می‌دهند. یکی از نقاط قوت باتری‌های ایرانی نسبت به دیگر نمونه‌های خارجی در مورد همین مسئله گارانتی است چرا که دیگر برندهای خارجی ۶ ماه گارانتی به مشتریان می‌دهند. نمونه‌های خارجی اکثراً از کشور کره به ایران وارد می‌شوند. تولیدات باتری در ایران به صورتی انجام می‌شود که توان پاسخگویی تا ۳۰ درصد بازار توسط همین برندهای داخلی وجود دارد.

صادرات باتری به سایر کشورها

علی اکبری در پایان اشاره‌ای به وضعیت شرکت‌های سازنده کرد و گفت: هم اکنون ۱۸ کارخانه در زمینه ساخت باتری در کشور داریم که از این شمار ۱۱ کارخانه به صورت فعال به ساخت باتری می‌پردازند. لازم به ذکر است که شرکت‌های باتری‌سازی ایرانی با توجه به کیفیت مناسب محصولات حتی در زمینه صادرات هم فعال هستند و به کشورهای مختلف صادرات انجام می‌دهند. به طور کلی پیشنهاد می‌شود که مردم از باتری‌های تولید داخل حمایت کنند چون که این باتری‌ها به خوبی توان رقابت حتی با محصولات کره‌ای را نیز دارند.

گسترش نیوز

تبدیل بدنه خودرو به باتری

شارژ خودروی برقی تنها در ۱۰ دقیقه!

باتری خودروهای الکتریکی را بیشتر بشناسید

احداث کارخانه‌های تولید باتری تنها راه حل کاهش بیکاری

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar