وجود ۲۰ هزار حلقه لاستیک خودرو در انبارهای کردستان

دوشنبه 20 آبان 98 ساعت 12:58
وجود 20 هزار حلقه لاستیک خودرو در انبارهای کردستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در حال حاضر ۲۰ هزار حلقه لاستیک خودرو در انبارهای استان وجود دارد.

محمد دره‌وزمی روز دوشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان که با حضور معاون بازرگانی داخلی وزیر  صنعت، معدن و تجارت تشکیل شد، اظهار داشت: امسال ۶۶ هزار و ۷۶۰ حلقه لاستیک به استان تخصیص داده شده است.

وی با ذکر اینکه ابتدای سال تاکنون ۱۷ نمایشگاه طرح ضیافت و  پاییزه در این استان برپا شده است اضافه کرد: افزود: در این مدت ۱۸ هزار و ۷۵۰ تن شکر، یک هزار و ۳۴۵ تن برنج، پنج هزار و ۴۰۰ تن قند، ۳۲۰ تن گوشت قرمز منجمد وارداتی ، ۱۳۵ تن مرغ منجمد و ۱۱۵ تن گوشت قرمز ارز نیمایی در استان عرضه شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه پس از طی ۱۰ هزار کیلومتر مسافت به کامیونداران لاستیک داده می‌شود، گفت: از آنجا که میزان استهلاک لاستیک خودروهای  در کردستان بیشتر از دیگر استان‌های کشور است انتظار می‌رود میزان طی مسافت از ۱۰ هزار به هشت هزار کیلومتر کاهش یابد.

دره‌وزمی اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون ۶۹ هزار و ۳۷۷ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی استان انجام شده که این بازرسی‌ها منجر به تشکیل ۲ هزار و ۸۶۷ پرونده و  کشف سه هزار و ۵۱۲ تخلف به ارزش ۳۷۰ میلیارد ریال شده است.

وی اضافه کرد: چهار هزار و ۳۳ مورد بازرسی در مورد مبارزه با عرضه کالای قاچاق در بازار استان انجام شده که در این راستا ۱۳۱ پرونده به ارزش ۳۵ میلیارد ریال تشکیل شده است.

۳۲ هزار تن کود شیمیایی نیاز پاییزه کشاورزان کردستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان هم در این نشست به ارائه گزارشی از وضعیت  نهاده‌های کشاورزی استان پرداخت و  گفت: نیاز پاییزه کودشیمیایی بخش کشاورزی استان ۳۲ هزار تن است که تاکنون ۱۹ هزار تن آن تأمین شده است.

خالد جعفری از افزایش ۱۸ درصدی جوجه‌ریزی از ابتدای امسال تاکنون در استان خبر داد و  افزود: با این افزایش کمبود جوجه ریزی در استان‌های گرمسیر کشور جبران شد.

وی اضافه کرد:  سه میلیون و  ۸۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در مهر امسال در استان انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت:  حواله ۱۸ هزار و ۹۶۴ تن ذرت و جو در استان صادر شده است.

جعفری اظهار داشت: خرید و فروش نهاده‌های بخش کشاورزی از طریق سامانه بازارگاه انجام می‌شود که تاکنون سه هزار و ۹۱۴ تن از طریق این سامانه در استان خرید شده است.

وی گفت: عمده مشکل استان در بحث نهاده‌ها بعد مسافت و بالا بودن هزینه حمل و نقل و عدم اجرای تعهد شرکت‌های وارداتی است.

ایرنا

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar