قیمت خودروهای اسقاطی چقدر است؟

شنبه 18 آبان 98 ساعت 12:20
قیمت خودروهای اسقاطی چقدر است؟

رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط کشور گفت: تمامی واحدهای اسقاط کشور به طور صد در صد تعطیل شده‌اند.

حسین گودرزی، رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط کشور در خصوص وضعیت اسقاط خودرو گفت: تغییرات در واحدهای اسقاط به طوری پیش رفت که می‌توان گفت صد در صد همه بخش‌ها تعطیل شده‌اند. ۲۱۶ مرکز اسقاط در سطح کشور داریم که بین ۵ تا ۱۰ درصد آن‌ها در روزهای گذشته کار می‌کردند که با نزدیک شدن به فصل سرما همگی بسته شدند. به خاطر این که در دولت عزم و اراده‌ای وجود ندارد چنین مشکلاتی گریبان مراکز را گرفت.

وی ادامه داد: اسقاط در مورد موتورسیکلت‌ها هم انجام نمی‌گیرد و دلال‌ها وارد این قضیه شده‌اند. متاسفانه همین امر اشتباه کار را سخت کرده و در سال پیش موتورسازان از دولت وقت گرفتند که گواهی اسقاط تحویل ندهند و اکنون هم بعید نیست که دنبال انجام چنین کاری باشند. این به ضرر مردم است چون موتورسیکلت ۲.۵ برابر یک خودروی فرسوده آلایندگی دارد.

گودرزی در خصوص اسقاط تاکسی‌ها هم اظهار کرد: در خصوص تاکسی‌ها تا چند روز پیش با متولی آن که ایران ‌خودرو بود در حال گفت و گو بودیم. ولی ایران‌خودرو اعلام کرد که در روند اسقاط دخالتی نمی‌کند و این قضیه به اتحادیه تاکسیرانی مربوط شده است. پس از صحبت با مدیرعامل تاکسیرانی گفته شد که متولی این کار باید ستاد حمل و نقل و سوخت باشد که به طور کامل از این قضیه بی خبر است. همین بی برنامگی و عدم داشتن متولی در یک عمل موجب هرج و مرج می‌شود.

وی در پایان گفت: قیمت گواهی اسقاط بر مبنای قیمت خودروی فرسوده است. در یک مقطع ما خودروی فرسوده را ۲.۵ میلیون می‌خریدیم و گواهی‌ها را در حدود ۲ الی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان می‌فروختیم. ولی هم اکنون با توجه به بالا رفتن قیمت خودروها زیر ۶ الی ۷ میلیون تومان نمی‌توان یک خودروی فرسوده را خریداری کرد. در نتیجه گواهی اسقاط باید بر همین اساس قیمت‌گذاری شود که دولت در این زمینه هم هنوز چیزی را اعلام نکرده است.

گسترش نیوز

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar